Kokkeli nyter våren:) Skrevet 29. januar 2010 #1 Skrevet 29. januar 2010 Jeg holder på å strikke ett ullteppe som jenta mi skal ha på seg i vogna til våren.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 Jeg holder på med et sjerf i sånn fuskepels opplegg, vet ikke om det er det det heter. Har det bare i bilen da, og strikker litt i rolige perioder på jobb.
aimai Skrevet 29. januar 2010 #3 Skrevet 29. januar 2010 Ingen håndarbeid nå, men har lyst å lære meg å pjone:O)))
Agehya Skrevet 29. januar 2010 #4 Skrevet 29. januar 2010 Jeg burde startet monteringen av en tunika til storesøster, men jeg må klippe i den og det kvir jeg meg så til. Så i stedet går det i dukkeklær og sokker her. Prøver å bli kvitt en haug med restegarn som ikke er brukende til så mye annet.
Lene~mor til tre Skrevet 29. januar 2010 #5 Skrevet 29. januar 2010 Jeg har akkurat begynt å brodere en nisse på plastikk canvas, den er ganske stor så jeg tenkte det var greit å begynne nå så er jeg helt sikker på at jeg blir ferdig med den til jul hehe
Himmel og hav Skrevet 29. januar 2010 #6 Skrevet 29. januar 2010 Jeg strikker sokker i Fabelgarn. Har blitt helt hekta på sokkestrikking, så nå har jeg snart forsynt halve slekta med hjemmestrikka ullsokker :-) Jeg er håndarbeidsjunkie, helt uhelbredelig...
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 29. januar 2010 #7 Skrevet 29. januar 2010 Har en adventskalender som jeg skulle ha brodert ferdig, startet med den i fjor høst. Men hadde rett før brodert to andre kalendere - så blei lei og la den vekk. Så vi ser når jeg tar den frem igjen.. Har jo som mål å lære meg å strikke i løpet av 2010, så skal snart ta fått på det. Men akkurat nå er jeg inne i en periode hvor jeg ikke gidde håndarbeid. Lager litt kort og sånn da, bursdagskort osv.
den-rare-kattedamen Skrevet 29. januar 2010 #8 Skrevet 29. januar 2010 Har begynt på den første av 3 Fanagensere. Og så burde jeg strikke opp restegarn snart
*gruffalo* Skrevet 29. januar 2010 #9 Skrevet 29. januar 2010 Jeg liker å begynne på ting...men sliter med å avslutte. Så jeg har flere prosjekter på gang, hehe. Har strikket en veske, den skal bare sys sammen og toves. Så holder jeg på med leggvarmere, og har begynt å sy kjole. Jeg kan ikke sy, så vi har sy-kvelder på jobb hvor vi lærer. Veldig kjekt, og veldig fornøyd med meg selv så langt;)
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 29. januar 2010 #10 Skrevet 29. januar 2010 Holder også på med å strikke leggvarmere... ) hva er å pjone?
Ranveig R Skrevet 29. januar 2010 #11 Skrevet 29. januar 2010 Akkurat no held eg på med eit par knestrømper til lille (dvs dei når vel ganske nøyaktig opp til bleiekanten), masse hullmønster. Og så har eg fått litt sydilla igjen, syr forklekjolar som eg skal selge, og så har eg dei siste dagane sydd nokre risposar (sånne som ein varmar i mikroen og har med seg i senga). Strikketøyet er med meg i sofaen og når eg drar nokon plass, men det går sakte no som eg for det meste syr. Må sy nokre bukser til eldste og trur eg. Kanskje eg kan forsvare ein tur på stoff og stil snart?
*gruffalo* Skrevet 29. januar 2010 #12 Skrevet 29. januar 2010 Hvordan lager du de posene du kan ha i mikroen? Er det hvete i?? Og må det sys i et spesielt stoff??
Ranveig R Skrevet 29. januar 2010 #13 Skrevet 29. januar 2010 Eg syr dei i bomull, det veit eg at tåler mikro ) Syr sjølve posen i kva som helst bomull (desse har eg sydd av kvite lakenrestar etter luciakjole), og så syr eg yttertrekk i eit anna bomullsstoff, då helst med litt farge/mønster. Syr trekket som eit putetrekk (med ei "lomme" som ein kan putte posen inni på innsida, om du skjønar), slik at innerposen ikkje sklir ut, men at det samtidig er lett å ta av yttertrekket for vask. Fyller posen med vanleg middagsris (ca halvfull fungerar bra synest eg). I ein pose putta eg og litt tørka rosmarin, luktar deilig når eg varmar posen, men det ser ut til at lukta forsvinner etter ganske få gongars bruk. Dei første gongane eg varmar posane avgir dei ein del fukt, det blir bedre etter kvart. Eldste er heilt "avhengig" av å ha varmeposen med seg i senga og har faktisk lagt seg mykje greiare om kvelden den siste veka når han har hatt pose )
Ranveig R Skrevet 29. januar 2010 #14 Skrevet 29. januar 2010 Altså, ein må bruke vanleg, kvit, polert ris, sånn som skal koke i 20 min eller kva det er. Ikkje brun naturris og ikkje hurtigris. Veninna mi fylte ein pose med grautris og det gjekk for så vidt bra, men det luktar graut i heile huset når ho varmar den )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå