Gå til innhold

Er det mange som fortsatt er i full jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et inntrykk her at mange her enten er helt eller delvis sykmeldt. Jeg er i uke 30 nå og jobber fullt, selv om jeg føler at jeg egentlig bare holder ut den siste tida igjen. Jeg er til tider supertrøtt, har leggkramper og vond rygg. Føler egentlig ikke at det er god nok grunn til å sykmelde seg delvis.

Og jeg møter ganske mange fordommer på jobben også, middelaldrende kvinner som konstant kommer med kommentarer som: graviditet er ingen sykdom og du kan jo ikke bare gå hjem å legge deg gravid heller.

Jeg har hatt samtale med sjefen og sier at jeg blir fort sliten, og jeg slipper å gjøre så mye fysiske ting, men så gir han meg heller ikke andre arbeidsoppgaver, så halve tiden har jeg ingenting å gjøre.

Jeg trøster meg med at det bare er 7 uker igjen til permisjon, men det er tungt å gå på jobb og hadde jeg ikke vært gravid så hadde jeg nok for lengst sett meg etter en annen jobb. Og hadde ikke samvittigheten min vært så høy så hadde jeg kanskje spurt om 20-30 prosent sykmelding.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er fortsatt i full jobb, er 29 uker. Men jeg kjenner det går på siste verset nå. Men det det har nok sammenheng med at jeg har to barn fra før, studerer deltid i tillegg og har en mann som skal være vekkreist i 4 uker grunnet sine studier. Jeg skal prøve å holde ut. Men det hadde ikke gjort meg noe å hatt 20-30 % sykemelding...men det går nok litt på min samvittighet også. Fordi det finnes ingen vikarer som kan gjøre den jobben jeg gjør, og da blir brukerne "mine" uten hjelp...(jeg er audiopedagog og vi er vanskelig å oppdrive på små steder).

Skrevet

I morgen er jeg 33 fullgåtte uker og jeg jobber fremdeles fullt. Noen dager kan jeg kjenne at ryggen sliter, men det verste er egentlig å bli sittende stille, så jeg liker den aktiviteten jobben gir meg. Jeg er heldig og har ingen andre svangerskapsplager som bekkenløsning, sure oppstøt eller halsbrann. Kanskje litt sliten innimellom, men ikke sånn at jeg må be om sykemelding for det. Og jeg regner med å jobbe fullt frem til permisjonstiden.

Skrevet

Er 32 uker og jobber 100%.

Jobben er flinke og tilrettelegge og jeg har heldigvis kontorjobb. Hadde ikke klart noe annet med bekkenløsningen....

Skrevet

Jeg jobber vel tilnærmet full tid (85% + en ekstravakt her og der) og er gravid i uke 29. Fungerer helt fint på jobb, så jeg ser ingen grunn til å trappe ned riktig enda. Så lenge bekken og rygg holder (jobber som sykepleier på sykehjem) så går jeg på jobb.

Skrevet

Er i uke 33 og jobber fullt, men merker nå at jeg ikke tror det går særlig lenger... Har lang reisevei, en liten en som skal skal i barnehagen, bekkenet begynner og bli plagsomt... I tillegg er det opp flere ganger hver natt for dobesøk, kramper i bena og halsbrann... Har hatt et par uker nå hvor det har blitt en del overtid pga mye å gjøre på jobb, så denne helgen merker jeg at det bare er HELT stopp..

Så tror jeg må høre om muligheten for redusert stilling nå... er særlig redd for at bekkenet skal bli verre, fordi det har vært flere tilfeller denne uken hvor det bare har låst seg helt når jeg har sittet for lenge og jobbet..

Men hva er egentlig "ille nok" til å få sykemelding? har aldri vært sykemeldt før jeg...

Skrevet

Er i uke 33 nå, og jobber fortsatt 100%. Føler ikke at det går kjempe bra lenger, jobben min er veldig fysisk, og jeg føler at jeg bare "holder ut" uke for uke nå... Skjer veldig mye på jobbe den neste uken, men har bestemt meg for å trappe ned etter det. Da er jeg i uke 34, så bare 3 uker igjen til permisjonen starter.

Skrevet

Er i uke 30 og jobber mine 75 % med god tilrettelegging. Går ikke ekstravakter lenger siden de ikke kan tilrettelegges på samme måte som min ordinære stilling.

Å gjøre de vanlige arbeidsoppgavene mine uten tilrettelegging har jeg ikke sjangs til, da måtte jeg gitt meg rundt uke 20-24 vil jeg tro. Blir alt for tungt fysisk, rygg og bekken går alldeles til streik.

Skrevet

Jeg er i uke 31 og jobber 100%. Den siste uken har jeg jobbet 12 timers dager pga messe (jobber i et grossistfirma innenfor kjøkkenutstyr) og det merker jeg nå i helgen...jeg er helt utslitt! Men, et par rolige dager hjelper godt.

Det er dog liten tvil om at det merkes godt at jeg er gravid nå. Mye jobb, 2 barn, hus og en mann som jobber utenlands(4/1-rotasjon) er ganske stritt. Men jeg er innstilt på å jobbe helt til uke 37, roer heller bare litt ned på jobb enn å be om sykemelding. Jeg er jo av de heldige som ikke har hverken bekkenløsning eller andre plager, og da har jeg heller ikke samvittighet til å sykmelde meg.

En STOR fordel med å være i jobb så lenge som mulig er at tiden går fortere! Jeg synes selv ikke det er lenge siden jeg var på ul i uke 19, og nå har jeg bare 9 uker igjen før jeg har ei lita tulle i armene...Jeg GLEDER meg veldig :-)

Lykke til i de siste arbeidsukene!

Skrevet

Jeg er student og er i praksis på sykehus. Det er veldig travle dager, vonde arbeidsstillinger og stort press om å komme gjennom de krav som må fullføres for å bestå praksis. Så det er ikke sjanse for å gi beskjed om at jeg må sette meg ned en stund. Har vært veldig sprek til nå, men den siste uken har en sur smerte bak i ryggen gjort seg mer og mer gjeldene! Har to uker igjen i praksis og går mot uke 34 nå. Jeg må bare holde ut siste to ukene for å bli ferdig med mest mulig før jeg går i permisjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...