Gå til innhold

Hvorfor er det så mange harryfolk som har ADHD?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det spurte søstra mi meg om i dag. Hun mente at det virker som om det de fleste som har det er fra ressurssvake familier. Jeg vet lite om det, og kjenner ingen som har det.

Stemmer det at det er sånn? Hvorfor det, i såfall? Dårlige gener?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ikke sånn, men de med adhd som ikke får oppfølging blir gjerne lagt mer merke til. Derfor kan det se sånn ut.

Jeg kjenner mange m adhd som sitter rolig på skolen.

Min sønn kan knapt lag seg matpakke engang....ungdomsskolen

Skrevet

jeg føler mange som har adhd er unger som komme fra rare familier for og si det sånt, altså familier med mye styr og krangel, skilte foreldre, foreldre som nesten ikke bryr seg, alenemor med mange unger osv.

er vertfall slik i min omkrets at det er slik..

men jeg ser ikke på ADHD som noe negativt på den måten, mange med ADHD er som alle andre, men kjenner noen tilfeller hvor de er rett og slett på tryne og syke i hodet...

Skrevet

Det er faen meg mange som er syke i hodet her på BIM/DIB også! Uvitende nek som ikke kan sette seg litt inn i ting før de kaster ut syke innlegg.

Skrevet

Grunnen til at det kan virke slik er nok at de som er ressurssterke får den hjelpen de trenger, så de synes ikke så godt som de "andre". Man kan fungere helt normalt i skolen og i andre sosiale settinger med ADHD dersom alt ligger tilrette for det, og det sier seg jo selv at de barna som kommer fra ressurssterke hjem og familier i større grad har forutsetning for en tilrettelagt hverdag..

Skrevet

Men det er sikkert til en viss grad sånn.

Nå tar vi det steg for steg.

1. Adhd er arvlig.

2. Da vi var små var det ikke så mange som ble utredet, de ble heller bare sett på som problematiske uten at de fikk adekvat hjelp og stötte.

3. Med alle de problem personer med adhd har i det sosiale og med hverdagslige saker kan det lett bli et "surrete liv" for personer med adhd som ikke får stötte og hjelp.

4. Barn med adhd har med stor sannsynlighet en forelder med adhd, som sikkert har gjort sitt aller beste hele tiden, men alt rundt blir likevel bare kaos!

Jeg skal utredes for adhd og hadde det ikke värt for min samboer som holder oss oppe så hadde mitt og barnas liv bare värt kaos. Til en viss grad ses vi nok på som en litt surrete familie. Det blir bare lett sånn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...