Gå til innhold

Hvor skal jeg begynne??

Anbefalte innlegg

Skrevet

7 uker til termin, og jeg har ikke klart noe som helst!

Har fått litt klær og utstyr av venninner, men de store tingene er ikke innkjøpt, og rommet til Klumpen er ikke påbegynt ryddet en gang!

Det er nå kontor, og masse hyllemeter med bøker og cd-rom må flyttes ut og vekk, og rommet må ommøbleres og innredes, og jeg aner virkelig ikke hvor jeg skal begynne og hvor jeg skal finne overskuddet....

Kommer ikke den bygge-rede-følelsen snart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tre uker igjen til termin -og har heller ikke begynt, om det kan være en fattig trøst. Ikke med noe, hverken stort eller smått - kommer ikke igang. Håper kanskje det skjer noe nå når jeg går ut i permisjon. Har siste dagen på jobb i morgen, men blir ikke ferdig der heller -så må nok jobbe litt i neste uke også :(

Skrevet

8 uker til termin, og vi står midt i oppussing av soverommet. Vi har fremdeles senga vår midlertidig på stua, sofaen ble akkurat fjernet til fordel for budda bagger som kommer etterhvert... Vi skal sparkle, pusse og male soverommet før vi flytter inn der, og da kan også bebi sine saker komme på plass. Underlig nok tar jeg det hele med slående ro, panikken har vært her og forlatt meg, og nå ...apati? nei, ikke helt, men det stresser meg ikke hele tiden lenger.

Lykke til!!!

Skrevet

Godt å høre at jeg ikke er alene!

Det verste er at jeg ikke heller er stresset, bare litt stresset over at jeg ikke er stresset. Apati er absolutt det rette ordet!

Skrevet

Start med å skrive en liste :-) da har du iallefal begynt, og så vil det føles veldig tilfredstillende når du får krysset ut hver ting.

Jeg var også sen med det meste,og tenkte og tenkte på det i lang tid.... og ble frustrert over meg selv!

Men deilig når man kan begynne i en ende...og se at listen blir mindre ;-)

Skrevet

Har du plass til sengen hans/hennes på rommet ditt og ett stellebord på badet er du vel egentlig ferdig...

Joda, rommet her ble klart i romjulen og alt står klart alle veier, men kan jo ta av litt og liksom. Babyen trenger stort sett bare en plass å bli stelt og mammaen sin.

Ikke stress, trenger ikke eget rom enda selv om det er koselig.

Skrevet

Ikke stress. Den lille trenger ikke eget rom før han/hun begynner å leke alene selv i lengre perioder. Her var barnerommet et halvferdig roterom/kott fram til vesla var 1 år. Nå er det superfint. Mye lettere å innrede det da var det også, for da så jeg mer hva hun likte å leke med og hva slags behov hun hadde. (Speil i barnehøyde hadde jeg f.eks ikke tenkt på før hun lærte seg å gå selv. Samme med lite barne bord og stol, der behovet meldte seg rundt 14 mnd når hun oppdaget tegning. Da var det veldig fint at rommet var halvtomt og ikke "ferdig innredet" til en liten baby som strengt tatt gir blaffen)

Som de andre sier: Har du en babydyne, litt klær og kanskje en vogn klarer du deg egentlig fint.

Egen seng var her bare tull så lenge jeg ammet, vogn ble lite brukt i starten (lettere å bære i slynge/meitai) . Babyolje, zinksalve, mesoft og babyparacet var kjekt å ha i hus, men apoteket er jo oppe etter fødselen og. (Pluss at det er apotek på sykehuset, så det fikser mannen lett) Jo også et par pakker bleier. Trenger ikke stort mer sånn egentlig :-)

Skrevet

Folk er forskjellige. Det har aldri ramlet meg inn at babyen skal sove på et eget rom det første året, så sånt har jeg aldri stresset med.

Egentlig har jeg ikke plass til at han skal få eget rom heller, det får jeg tenke på om et år. Bor alene med 3, snart 4 barn, da er det litt vanskelig å kjøpe bolig med enda flere soverom... Men får se litt senere.

Skriv en liste over hva du trenger, i prioritert rekkefølge, og ta et handlestunt en dag. Det går an å finne ting på nett også, i nettbutikker eller på finn.no osv, så du slipper å stresse så mye rundt.

Jeg har 12 dager til termin så jeg har det heldigvis klart nå. Våknet plutselig opp rett etter jul :-)

Skrevet

Hei:)

Enig med de andre her, det er ikke så mye babyen trenger, og iallefall ikke et eget rom i begynnelsen!

Men du må ha bilsete, og barnevogn med dyne og bleier i liten str. Tepper som er lett å vaske (helsetepper) er kjempefint å ha. Deilig å pakke rundt babyen. Kan være greit å ha vasket opp klær i de miste størrelsene også. (50-56)

Slapp av og kos deg de siste ukene!:)

Skrevet

Takk for moralsk støtte og tips til ting!

Grunnen til at jeg skal innrede gjesterommet er at jeg og poden skal sove der til å begynne med, tenkte jeg... Så kan mannen få sove godt på hverdager når han skal på jobb, mens vi styrer med nattevåk etc.

Barnesete har vi faktisk, men mangler basen (isofix). Så da mangler vi egentlig bare en vogn sånn i første omgang... ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...