Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp, skal inn til KS i morgen, og har fått klyx som jeg skal ta i kveld. Er det sånn at det bare renner ut igjen med en gang eller tar det litt tid? Gruer meg altså...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar vel noen minutte før det renner ut avføringr,hold deg på do du til det kommer:-) ikke farlig!

Skrevet

Tror du skal vente minst 5 min. Det er bare å springe på do når du kjenner at det presser på.

Skrevet

jeg lærte at du skulle prøve å holde deg i 20 minutter. for da får det virket ordentlig opp i tarmen. men er ikke lett å holde seg så lenge. men holde deg så lenge du klarer.. jo lenger du holder deg jo mer effektivt er det.. har nå jeg hørt og lært =)

lykke til.. dette klarer du! =)

Skrevet

Ja, på jobben setter vi klyx og der venter vi 20 min før pasient flyttes over på toalettet. Jo lenger du klarer å holde deg, jo bedre får det virke. Jeg har også hørt at det skal være best å ligge på høyre side gr hvordan tarmene ligger og det da virker bedre med tyngdekraften... Lykke Til, både med klyxen og ks-fødsel! Så utrolig spennende! :)

Skrevet

Er det vanskelig å "sette" klyx? Hvordan gjør man det?

Skrevet

Kjempeenkelt! Tuben har en lang hals og den skal opp i *fua* Lettest om du stiller deg på alle 4 (3) slik at det renner inn. Lettere det enn at du må presse det opp. Kan være lurt å bare fortsette å stå slik på alle 4 slik at det kan renne så langt inn det kan komme. KJlem igjen så lenge du kan og gjerne litt til , men hold deg i nærheten av doen for når du ikke klarer mer og har holdt igjen litt til er det mest i seneste laget.

Klyx er litt sånn viljeting. Tarmen hyler at dette må ut, men det er bare å klemme igjen!!!

Skrevet

Hvor lenge etter siste måltid tar dere klyx? Venter dere helt til morgenen rett før dere drar til sykehuset?

Skrevet

Klyx tømmer bare den nederste delen av tarmen slik at du får bedre plass i bekkenet. Dette setter du rett før du skal til sykehuset ja. Om du ikke gjør det får du som regel tilbud om dette eller du kan spørre om å få ett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...