Gjest Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Hjelp, skal inn til KS i morgen, og har fått klyx som jeg skal ta i kveld. Er det sånn at det bare renner ut igjen med en gang eller tar det litt tid? Gruer meg altså...
lykkelig3barnsmor<3 Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 Det tar vel noen minutte før det renner ut avføringr,hold deg på do du til det kommer:-) ikke farlig!
Gjest Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 Takk for svar - synes dette er litt ekkelt, jeg.
LykkenErTre Skrevet 28. januar 2010 #4 Skrevet 28. januar 2010 Tror du skal vente minst 5 min. Det er bare å springe på do når du kjenner at det presser på.
birthe m nr 2 Skrevet 28. januar 2010 #5 Skrevet 28. januar 2010 jeg lærte at du skulle prøve å holde deg i 20 minutter. for da får det virket ordentlig opp i tarmen. men er ikke lett å holde seg så lenge. men holde deg så lenge du klarer.. jo lenger du holder deg jo mer effektivt er det.. har nå jeg hørt og lært =) lykke til.. dette klarer du! =)
FrkBomst&Frø Skrevet 28. januar 2010 #6 Skrevet 28. januar 2010 Ja, på jobben setter vi klyx og der venter vi 20 min før pasient flyttes over på toalettet. Jo lenger du klarer å holde deg, jo bedre får det virke. Jeg har også hørt at det skal være best å ligge på høyre side gr hvordan tarmene ligger og det da virker bedre med tyngdekraften... Lykke Til, både med klyxen og ks-fødsel! Så utrolig spennende!
madike Skrevet 28. januar 2010 #7 Skrevet 28. januar 2010 Er det vanskelig å "sette" klyx? Hvordan gjør man det?
Gjest Skrevet 28. januar 2010 #8 Skrevet 28. januar 2010 Kjempeenkelt! Tuben har en lang hals og den skal opp i *fua* Lettest om du stiller deg på alle 4 (3) slik at det renner inn. Lettere det enn at du må presse det opp. Kan være lurt å bare fortsette å stå slik på alle 4 slik at det kan renne så langt inn det kan komme. KJlem igjen så lenge du kan og gjerne litt til , men hold deg i nærheten av doen for når du ikke klarer mer og har holdt igjen litt til er det mest i seneste laget. Klyx er litt sånn viljeting. Tarmen hyler at dette må ut, men det er bare å klemme igjen!!!
madike Skrevet 28. januar 2010 #9 Skrevet 28. januar 2010 Hvor lenge etter siste måltid tar dere klyx? Venter dere helt til morgenen rett før dere drar til sykehuset?
Gjest Skrevet 29. januar 2010 #10 Skrevet 29. januar 2010 Klyx tømmer bare den nederste delen av tarmen slik at du får bedre plass i bekkenet. Dette setter du rett før du skal til sykehuset ja. Om du ikke gjør det får du som regel tilbud om dette eller du kan spørre om å få ett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå