Karina84 Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Hei Er det noen som har noen ideer på enkel og god mat som det ikke blir så mye oppvask etter?? Skal ha middagsgjester i helgen, min samboer er bortreist og jeg har bekkenløsning, så jeg orker ikke stå og gå for mye. Hadde vært deilig å laget noe mat som jeg ikke må styre for mye med før og etter.. Takk så mye på forhånd
sandra84 Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 Det første som dukket opp hos meg var nachos. Skal laga det i kveld å det er godt, lettvint og lite oppvask )
Snupi27 Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 reker med loff, dill, sitron, majones og sitronpepper! mmmm det er godt det =) skal ha det i morgen kveld =)
Karina84 Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2010 Tusen takk til dere begge Reker liker jeg desverre ikke, men Nachos hørtes veldig spennende ut Hvordan lager du det? Hører mange sier det er godt, men har aldri smakt det.. Er vel noe ala taco har jeg skjønt, og det er jeg veldig glad i..
Zeke Skrevet 28. januar 2010 #5 Skrevet 28. januar 2010 Ta og kok opp pastarør i en kjelle, Ta litt vann i en kjele,legg oppi en hønsebuljong, kutt opp kyllingfilet, legg dette rått oppi kjelen, la dette bli kokt oppi vannet, når kyllingen er hvit utenpå så legger du oppi en fetaost i små bitter som smelter (liker ikke fetaost så veldig men dette vil ikke sett så veldig smak på kjøttet) når den er smelta så legger du oppi tomater delt i båter, en 7-8 stykker. når dette er blitt kokt sammen en liten stund heler du oppi pastaen etter at du har silet den, kryre med salt og pepper. Rundstykker inntil kjepme godt, ungene elsker det her i huset og gubben.
sandra84 Skrevet 28. januar 2010 #6 Skrevet 28. januar 2010 Stek kjøttdeig,tilsett litt løk og en boks mais, så har jeg litt tacokrydder og blander sammen. Bruker bare litt før jeg liker ikke når den blir for sterk. Så tar jeg et stekebrett fult med nachos chip som jeg heller over kjøttdeig blandigen på. Strør over raspet ost å lar det stå i ovn til osten smelter på ca 190 grader. Så kan man ha forskjellige dipper til, her er det veldig populært med guacemole og rømme til. Min står i ovn nå )) Gleder meg til å fråtse litt på en torsdag ) Masse lykke til med selskapet! )
ellen-propellen Skrevet 29. januar 2010 #7 Skrevet 29. januar 2010 Eller hjemmelaga taco pizza, Lag bunnen på vanlig måte, ha taco krydder på kjøttdeigen. Ha på grønne/gule og røde paprike ringer, mais og topp den med jarlsberg ost. Så kan du servere med salat,rømme og salsa til:-) Veldig godt og ikke helt vanlig;-)
Fifrildi Skrevet 29. januar 2010 #8 Skrevet 29. januar 2010 Pastaputer fyllt med ost som kokes. Hell av vannet og bland over fetaost (pasteurisert selvsagt). Serveres med varme hvitløksbaguetter fra frysedisken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå