Gå til innhold

Hvilket godteri er "lov" på lavkarbo??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst å kose meg litt på lørdag. Så trenger tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Baconkrisp, om du er en av dem som liker sånn:)

Skrevet

Det er en sjokolade som heter Sukkerfritt, og den mørke sjokoladen der kan du spise masse av. Jeg har funnet den på bl.a. Lerøy Mat, Rema 1000 og noen Coopbutikker.

Ellers pleide jeg å lage meg sukkerfri gelé av merket Heistad. Den kan du spise så masse du vil av, og den er knallgod.

Skrevet

Sånn Atkins bar, eller hva det heter. Inneholder 2,5 gr karbohydrater :)

Skrevet

De sukkerfritt sjokoladene er helt geniale, finnes med hvit sjokolade, melkesjokolade, mørk sjokolade, mandelsjokolade og hasselnøtt sjokolade. Jeg bruker dem til å lage sjokoladekake og konfekt. Husk at det kun er den mørke som har så lite som 2 gram karber pr 100gram. De andre ligger rundt 9 gram karbo pr 100gram. En plate er kun 75 gram.

HUSK AT DENNE SJOKOLADEN KAN HA AVFØRENDE EFFEKT!

Ellers lager jeg gjerne gele med funlight og gelantin, og pisker krem med søtning.

Jeg koser meg av og til med mentos sugarfree sour fuit eller karameller kjøpt på helsekost som er uten sukker. Husk å sjekke innholdsfortegnelsen og trekk fra poly/sukkeralkoholene. Mesteparten av sukkerfritt snop har tilsetninger som kan ha en avførende effekt så prøv deg forsiktig frem.

Ellers avslutter jeg med at veldig mange anbefaler at man ikke spiser denne typen mat pga alle tilsetningsstoffene.

Skrevet

Atkins bar er egentlig ikke godteri, men et mellommåltid.

Skrevet

De sjokoladene hørtes super ut.. Jeg elsker sjokolade, så det er et must.

Har dessverre ikke sett disse sjokoladene..

Må vel på jakt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...