Spanskeflua Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Har en jente som går i 4.klasse. I høst kom det inn en ny lærerassistent i klassen, og han tok kontakt med oss i går. Han mener at jenta er så dyktig faglig i matte og norsk at han mener hun burde hospitere i 5. klasse i disse fagene. Han lurte på om vi hadde noen innvendinger før han jobbet videre med saken. Jeg har tenkt litt, og kommet fram til at jeg egentlig vet for lite om dette, og hva konsekvensene kan komme til å bli. Det er for så vidt kjekt å være den dyktigste i sitt klassetrinn, men hvordan blir det å komme opp et trinn å ikke være så flink lenger i forhold til de andre - jeg tenker på mestringsfølelsen ol? På den andre siden kan det være vel så ille å ha det for kjedelig - for få utfordringer på sitt trinn...?? Noen som har opplevd å ha barn som har hospitert oppover, eller kanskje noen lærere som har noen synspunkter?
Store My Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 Gjör det! Jeg regnet ut alle matteheftene på "no time" og fikk så leke "hjelpelärer" for medelevene mine. Det gjorde i hvert fall at jeg fikk en, mildt sagt, merkelig sosial posisjon i klassen. Om hun er så flink som läreren sier, så mestrer hun dette. Det er verre å bli holdt faglig tilbake. Vär glad for at dere har en våken lärer som gjerne vil finne gode lösninger for den begavede datteren deres :-)
Spanskeflua Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. januar 2010 Joda, egentlig heller vi vel mot det men det er alltid greit å høre andres erfaringer. Hun har ikke hatt det lett på skolen - mye utskiftning av lærere, hun ble mobbet og plaget av en medelev igjennom 2 og 3 klasse uten at vi visste noe + +. Jeg tenker at dette kan bli noe positivt for henne, og hun har spilt fotball på samme lag som en del av de jentene i den klassen hun skal hospitere. En av dem bruker hun å være en del sammen med, så hun faller ikke utenfor sosialt heller (håper jeg) håper dette blir bra=)
lille sprelle Skrevet 28. januar 2010 #4 Skrevet 28. januar 2010 Jeg tenker det hadde vært bedre om de hadde sørget for et adekvat tilbud i sin egen klasse. ALLE elever skal få utfordringer på sitt nivå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå