Gå til innhold

Hjelp!!! Jobb via manpower!! Noen som har erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal KANSKJE jobbe via manpower.

Dersom jeg takker ja til ett tilbud fra manpower og får en jobb via dem, tar de noe av lønna da? Eller blir jeg en vanlig ansatt på linje med alle andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du lønnes av dem, arbeidsgiver betaler dem for å ha skaffet deg.

Skrevet

Ok, så det er manpower som blir min arbeidsgiver da?

Noen som vet hva man kan forvente i lønn som vikar i manpower?

(uten nevneverdig erfaring)

Skrevet

Det er vanlig at arbeidsplassen gir manpower en timelønn for deg, f eks 170 kroner timer, men mapower gir deg kun 150.

(tallene er tatt ut av det blå, det varierer jo fra jobb til jobb)

Når perioden du har kontrakt med manpower er over, hvis bedriften tilbyr deg jobb videre, kan du forhandle deg frem til å få den lønna manpower fikk for deg, f eks:)

Skrevet

Lønn varierer veldig, det som er kjipt er at du blir ganske lavtlønna uansett, da manpower tar omtrent dobbelt betalt av arb.giver du er "utplassert" til. feks om arbgiver betaler manpower 400 kr timen for deg, sitter du igjen med 200. Jeg spratt rimelig høyt opp i lønn når jeg fikk fast jobb samme sted som jeg hadde vært vikar gjennom manpower.

Men når det er sagt er det verdifull erfaring og manpower vil hjelpe deg så godt de kan med å finne andre vikariater etterpå. Blir sikkert kjempefint!

Du tjener jo nok til å klare deg helt sikkert :)

Skrevet

Jepp. De er en relativt elendig arbeidsgiver, men kan være et greit springbrett for å få innpass i en bedrift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...