Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nr tre ble drømmefødselen. Vannet gikk midnatt i sengen (gøy), veene begynte etter 20 minutter. Ikke særlig vonde og med ti minutters mellomrom. Vi ringte straks svigerforeldrene fordi vi godt visste at det ville gå fort, det har det gjort hver gang. Dessuten visste jeg at jeg i forveien hadde fire cm åpning, som jeg hadde hatt i to uker. Jeg ringte føden og forklarte og de sa at jeg bare mått komme med en gang.

Vi ble kjørt av svigerfar til sykehuset og da hadde jeg hatt ca fem veer, den siste beit godt mens vi satt i bilen. Jeg ble sjekket av VERDENS fineste jordmor da jeg kom opp på føden og hadde 7 cm åpning!!!!!!! Uten at jeg hadde hatt noen særlig vonde veer, jøss så glade vi ble. Vi fikk en flott fødestue med dobbeltseng, det var veldig rolig og fint i avdelingen. Jordmoren spurte om pappaen kanskje ville ta imot når babyen kom ut.....og det ville han veldig gjerne! Veene som fulgte var tøffere og tøffere, som de alltid er, men plutselig fikk jeg pressetrang, da var klokka litt over to. Halv tre kom han i pappas armer med god hjelp fra en helt fantastisk jordmor. Hun hjalp meg å puste og presse om hverandre så jeg bare sydde fire små pyntesting. Helt utrolig!!!!!

Aleksander var 3900 g og 51 lang, 36 rundt hodet. Dette var en opplevelse jeg aldri vil glemme, kunne ikke ønsket noe annerledes.

Gled dere jenter :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med en flott fødsel og en flott gutt!

Synes også det var morsomt at din gutt og min gutt som jeg fikk i 2008 har nøyaktig samme vitale mål ;D

Skrevet

Vet du, det er så godt å høre de fine historiene og ikke bare skrekkhistoriene :-)

Jeg hadde en langdryg vond fødsel forrige gang, men gleder meg allikevel til denne gang :-) BAre 52 dager igjen.. sånn ca :)

Skrevet

Gratulerer så mye! :-) Gleder meg til det blir min tur! :-)

Skrevet

Ja -nå var det nesten så jeg gledet meg her...

Gratulerer så mye med gutten og den flotte fødselsopplevelsen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...