Gå til innhold

Hjemmebesøk fra helsestasjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Serverer dere noen ting da? Husker ikke hva jeg gjorde sist..! Synes egentlig hele greia med hjemmebesøk bare er pinlig og slettes ikke nødvendig - særlig ikke når man har barn fra før og er godt kjent med helsestasjonen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de forlanger ikke noe, så jeg hadde bare satt fram noe kjøpekake,sånn for syns skyld...hehe..

jeg har ikke hatt hjemmebesøk til de 2 siste, pga jeg hadde barn fra før.

Skrevet

Skal dere virkelig ha det igjen?? Merkelig at de bruker ressurser på det når de har vært der før! Stor forskjell på tilbudet man får ja. Bydelen vår bruker minimalt, sparer i alle retninger. Husker da de var her etter at 1.mann ble født, helsesøster ville ikke ha et glass vann engang. De sa tydelig på forhånd at de ikke forventet servering, og at vi ikke trengte å rydde. Skulle ikke være noe "stress"! Følte jo litt på det selvfølgelig, og hadde ryddet. Føler jo at man blir vurdert og at Barnevernet er like rundt hjørnet om rotet flyter når slike øvrighetspersoner kommer på besøk! Ubehagelig!

Skrevet

Med mine har jeg insistert på at jeg kommer ned til hs (ikke at jeg har noe å skjule hehe) men da får jeg veid og kommet meg litt ut.

Var egentlig meningen at helsesøster skulle komme når jeg fikk mitt første barn....men tror hun syntes veien var for lang og lurte på om jeg kunne komme dit i stedet for. Og det passet meg egentlig veldig bra :o)

Skrevet

Det er et frivillig tilbud, så du trnger ikke ta imot besøk om du ikke ønsker det. Jeg fikk spørsmål om jeg ønsket besøk av helsesøster, noe jeg ville begge gangene.

Trenger ikke servere noe, evt kaffe/te

Skrevet

Jeg pleier å tilby kaffe eller te.

Og husk at besøket kun er et tilbud, ikke noe du må igjennom. Om du synes det er unødvendig så sier du bare ifra om det, også bruker de heller tida si på noen som trenger en time.

Skrevet

Med førstemann kom helsesøster hjem, men vi serverte ingenting. Skjønner ikke helt vitsen med det...da dette er en helt normal arbeidsdag for dem og vet at jeg selv ikke hadde satt pris på å få servert kake på en vanlig hverdag. Men jeg husker jeg ryddet og vasket og syntes det var slitsom ettersom pjokken bare var en uke og jeg hadde mest lyst til å bare krype under dynen.

Med nummer to fikk jeg velge mellom å komme ned til helsestasjonen eller om jeg ville ha hjemmebesøk. Valgte som hun over her å reise til helsestasjonen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...