Gå til innhold

kvalme, sykemelding?


Tine89

Anbefalte innlegg

Jeg er helt sinnsykt kvalm og kaster opp kanskje 5 ganger om dagen!

Jeg ringte legen min i en uke i strekk men det var ikke noe time ledig, til slutt ringte samboeren min ganske irritert og han fikk en time til meg på mandag men finn også beskjed om at jeg ikke fikk sykemelding eller noen medikamenter for og stoppe det :S

 

Han sa det var bra at jeg var kvalm for da lagde jeg en bra morkake og at jeg bare måtte små spise hele tiden.

 

er dette mulig? jeg ligger jo over doen på jobben og spyr til jeg får røde prikker i ansiktet, noen som har noen lignende erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Dette hørtes rart ut, da jeg var gravid første gangen sa sykepleieren på legekontoret at det var bare og ta kontakt hvis jeg skulle ha behov for sykemelding. (Dette var da jeg ringte å bestillte første svangerskapskontroll). Er jo nesten "for" enkelt noen ganger.

Det kan også være skadelig hvis du fortsetter å kaste opp like mye i lang tid, er flere jeg kjenner som må legges inn på sykehus for og få intravenøs væske.

Masse god bedring, håper de tar deg på alvor. Du bør heller overdrive litt hvis de er vanskelige! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette hørtes utrolig rart ut!!! jeg jobber selv på et legekontor som helsesekretær, og skriver daglig sykemelding til gravide. vi pleier ikke trenge å ha gravide ned til oss en gang for å skrive sykemld. det er jo ikke bare bare å komme seg til legesenteret når man er så kvalm!!

 

hør med legen din en gang til for dette hørtes bare slemt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Bytt lege!!! Jeg er også veldig dårlig for tiden og det var kun en tlf til legen som skulle til for å få sykemeldig. Fikk også kvalmestillende tabletter og beskjed om å gi beskjed etter noen dager hvis de ikke hjalp, da jeg allerede var begynt å bli uttørket. Men de hjalp meg veldig og jeg er nå tilbake på skolen (jobber bare hver tredje helg) og klarer å takle hverdagen igjen :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg rett og slett er umenneskelig. Jeg er selv sinnsykt kvalm og kaster opp en del. Jeg ble 50% sykmeldt i 3 uker, og får forlenge den etter eget ønske. Det hjelper veldig å ha litt god tid på meg på formiddagene. Jeg fikk også 100% sykmelding om jeg ville, men blir bare så stresset av ikke å være på jobb, så 50% er en god løsning for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster omtrent ikke opp, men er veldig kvalm stort sett hele dagen. Jeg ble sykmeldt 100 prosent i to uker i går. Jeg var kvalm under forrige svangerskap også og var hjemme i rundt tre uker da. Klarte såvidt i få datteren min i barnehagen i dag, å skulle jobbe ser jeg på som nesten umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei, takk for svar!

 

Jeg var hos legen i går å fikk sykemelding 1 dag (altså i går)!

jeg fikk piller også og de hjelper litt, men de hjelper jo ikke på matlysten.

Samboeren min ble helt fortvilet og det ble jeg også, er 9+2 i dag så får håpe det går over snart, legen mente det skulle bli bedre snart så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, takk for svar!

 

Jeg var hos legen i går å fikk sykemelding 1 dag (altså i går)!

jeg fikk piller også og de hjelper litt, men de hjelper jo ikke på matlysten.

Samboeren min ble helt fortvilet og det ble jeg også, er 9+2 i dag så får håpe det går over snart, legen mente det skulle bli bedre snart så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært fryktelig kvalm, svimmel, hodepine og kastet opp.

Ringte legen for å snakke med henne etter at jeg hadde tatt en egenmeldingsdag fordi jeg ikke klart å på jobb.

Ble sykemeldt i 1 mnd over tlf. Fra uke 6-10, har da ny time til lege.

Ble tatt på alvor jeg i alle fall og det mener jeg legene bør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ektrem kvalm jeg også om dagene. Skal bestille meg en time til legen for første kontroll snart=) Jobber i helse sektoren, og det er en utfordring å være kvalm når man har stell om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bytta lege. Det er ikke normalt å måtte gå rundt sånn. T.o.m min lege, som er ytterst lite hjelpsom (har bytta nå) kunne hjelpe meg med sykemelding... Dette hørtes rart ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror noe av det værste er de første ukene av en graviditet...første gangen var eg nesten ikke kvalm..men denne gangen er eg så dårlig at eg ikke klarer å spise.. hadde aldri hatt krefter til å gå på jobb om eg ikke hadde fått sykemelding... eg synes legen din hørtes rett og slett ond ut.. eg fikk beskjed om at alt eg trengte var å ringe til legen så skulle ho ordne mer sykemelding om eg trengte det...

 

Håper du kommer i bedre form snart.. er ikke noe særlig å gå rundt sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hvert fryktelig kvalm med oppkast g konstant halsebrann i begge mine svangerskap. Kasta opp i 8mnd... Men nå er jeg 8+3 med nr 3 oghar hvert litt små kvalm i ca 20min på morgenen den siste uka, ellers ikke merket noe=)

Blir nesten nervøs og lurer på om noe er galt??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvalmen har gått over stort sett for meg nå, men når det sto på som verst kuttet jeg ut trening (har litt lavt blodtrykk, noe som gjorde at jeg fort fikk et blodtrykksfall og ble svimmel og kvalm hvis jeg tok i for mye) og prøvde å komme meg opp litt tidligere på morgenen bare for å kunne ha en rolig start på dagen. Stress var fatalt på morgenen for min del.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...