Gå til innhold

Når fortalte dere omverden at dere var gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarte ikke å holde på "nyheten" noen av gangene jeg har hatt en spire :) Alle rundt meg viste det innen 1 mnd. Tenkte at de ville få vite om det om det gikk galt også.

Jeg håper på en ny spire i disse dager og skal prøve så godt jeg kan å holde det for meg selv lengst mulig denne gangen. Men er så dårlig på å holde slikt inni meg. Jeg vil jo skrike ut at: jeg er gravid :)

Beundrer dere som ikke klarer å si noenting :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fortalte de nærmeste (familie og venner) med en gang vi fant det ut - klarer jo ikke holde slikt hemmelig (",) De ville jo fått vite det uansett om det hadde gått galt.

Resten fikk vite det sånn etterhvert (etter uke 12) når vi møtte de eller pratet med de:)

Skrevet

De nærmeste fikk vite det da jeg var en 3 1/2 mnd på vei.

Resten fikk vite det da jeg var ca 6 mnd på vei med nummer 1 og en 4 1/2 med nummer to (magen kom litt raskere da, men ble mindre til slutt).

Skrevet

de aller nærmeste fikk vite det da jeg var ca 2 måneder på vei, resten når jeg var rundt 4 måneder..

Skrevet

Sist fikk de nærmeste vite det når jeg var 7 uker på vei, de andre fikk vite det når jeg var 11 uker på vei.

Denne gangen måtte jeg si det til min nærmeste leder nå når jeg er 6 uker på vei, fordi jeg er sykemeldt, samt at den ene søsteren min spurte meg rett ut og jeg greide ikke lyve.

Har tenkt å vente noen uker til med å fortelle resten av familien og venner, tror jeg...

Skrevet

Ventet til uke 14 vi. Da kom magen ganske bra=) Så måtte si det.

Og hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle skrive noe om det på facebook... Men så meldte jeg meg inn i gruppen "Vi som venter barn i 2010" da jeg var i uke 16 uten å tenke over at alle vennene mine så dette=P

Skrevet

Vi fortalte foreldrene våre det da jeg var ca 7 uker på vei. Resten (søsken, venner osv) fikk vite det da jeg var 13 uker på vei :)

Skrevet

12 uker med første.

Med andre fortalte vi nærmeste familie etter 5-6 uker og det skulle vi aldri gjort. Ingen av dem klarte å holde kjeft. De få som ikke hadde hørt ryktet allerede fikk vite etter 12 uker.

Venninna mi fortalte ingen bortsett fra meg før de hadde vært på ordinær ul.

Jeg ville holde hemmelig, for tror ikke jeg hadde fortalt det til særlig mange om jeg hadde mistet før 12 uker.

Skrevet

Med Daniel var jeg 16uker på vei da jeg selv fikk vite det.. :)

1. Mamma var med meg på legekontoret og inn til legen - så vi fikk vite det samtidig. Da fortalte jeg det til pappa når jeg kom hjem.

Og ringte søsteren min, som hadde vår andre søster der på besøk og fortalte til de samtidig.

Broren min fikk vite det på kvelden etter jeg kom hjem fra UL.

Jeg fortalte det til ei venninne, ellers ingen.

Tanta min var døden nør og døde noen dager etterpå, så fortalte ikke til øvrige familie før jeg var 20uker på vei.

Også gikk ryktene rundt på bygda etterpå... ;)

2. Denne gangen skulle jeg holde hemmelig frem til uke 12.

Men, jeg som hadde sluttet å røyke og ikke ville røyke med svigermor fikk DEEEE spørsmålene om hvorfor ++ og da var det ikke noen hemmelighet. Var da i uke 6. Fortalte søsteren min det samme dag jeg fikk vite at jeg var gravid da. Og to venninner.

Syns det var altfor tidlig å fortelle i uke 6, men.. Sånn ble det.. :P

Like greit, for ble sykemeldt pga kvalmen noen dager etterpå. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...