Gå til innhold

Trenger svar fort! Hva slags størrelse???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å kjøpe vintersko til neste vinter til 70%. Kjøpte på salg i fjor også, og det gikk overraskende bra :)

Hun bruker 26 i vintersko nå, og kjøpte 29 til neste vinter. Men, er usikker på om det blir for stort?

Målte beinet på sålen til skoen nå, og pr. i dag har hun litt over 3 cm å gå på. Men, hvor mye vokser beinet til neste vinter? 1 cm? Det sa hun i butikken. Og da har hun rundt 2 cm å gå på neste vinter.

Ellers må vi ta 28.

Håper noen kan hjelpe litt fort her, for må bytte i dag om vi skal bytte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper aldri sko på salg jeg pga det er så kjipt å kaste penger utav vinduet hvis dem ikke passer.. Men min erfaring fra mine barn er at dem går opp 2 størrelser i vintersko fra en vinter til en annen....

Skrevet

Jeg har kjøpt på salg flere ganger, og det har gått helt fint hver gang, men akkurat i år er jeg litt i tvil.

Jeg selv mente hun måtte ha 28 før vi gikk i butikken. Men, så mente hun i butikken at hun ikke burde ha mindre enn 29. Hun har jo 26 nå .Hun har som sagt litt over 3 cm å gå på nå i de nye skoene nå, og om hun vokser 1 cm til neste vinter, så blir det alikevel rundt 2 cm å gå på når hun skal bruke dem.

Er det mye å gå opp tre størrelser på ett år? Dette er Viking. Nå har hun Ecco, om det har noe å si.

Skrevet

Ja, jeg vet... Hadde du gått for 28 eller 29?

Skrevet

Min brukte 26 i fjor og har 29 nå. Er sikkert greit det. Tidlig i sesongen enda, vokser utrolig mye på 3/4 år! Pleier å kjøpe med ekstra såler jeg, og har tykke ullsokker inni om de er litt for store. Bedre det enn litt for små!

Skrevet

*sukk* hehe. Hadde liksom bestemt meg for å bytte til 28 jeg nå :) Min eldste er 6 år nå, og kan da ikke huske at han brukte 29 da han var 4 år?

Blææææhhhh, dette var vanskeligere enn de andre gangene!!!

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort. Dattera mi har brukt str. 28 siden hun var 2.5 år. Nå er hun 3 og har ikke vokst særlig i føttene siden (heldigvis). De sier jo at det går veldig i rykk og napp. Tror faktisk jeg hadde beholdt 29, og passer de ikke til starten på vinteren gjør de kanskje det på slutten.

Skrevet

Driver og lurer litt på om vi skal bytte til 28, ja. Mannen mener vi skal gjøre det.

Skrevet

Æsj, at dette skulle være så vanskelig da... Har jo vært så enkelt de andre gangene :)

Liker ikke at skoene blir for store heller, for Viking er jo litt brede, og da kan det fort blir for mye plass rundt beinet...

Skrevet

Behold de du har. Vi gikk fra 26 til 29 til 32. Vår er også 4 år....og han vokser fort i beina. En halv cm for mye er bedre enn en halv cm for lite. Han fyller de nok ut i løpet av vinteren

Skrevet

Hvis du beholder de i 29 og de viser seg og være litt store kan du jo bare putte en ullsåle i skoen.

Skrevet

Han er 3,5 år og bruker Viking str 29. Men så har han ganske bred fot også da, stor forskjell på det. De andre guttene på hans alder i barnehagen har 29 eller 30 de også har jeg sett. Mulig jenteføtter er smalere? Ikke lett dette nei!

Skrevet

Kan dere ikke bare være enige da ;-)

Syns bare 29 virker enorme på beina hennes. Hun skal jo ikke bruke de nå heller da, men.

Vet ikke om jenteføttene er smalere, jeg? Gørr hvis vi bytter og 28 blir for små, men kjedelig om de i 29 blir så store at hun snubler i de også da...

Skrevet

Må bare sjanse når man kjøper på salg så lenge før de skal brukes! Men 70% er billig da, så lønner seg jo å kjøpe nå.

Skrevet

Ja... er en risikosport dette å kjøpe sko så lenge før :) Men, syns liksom jeg må passe på når det er nedsatt såpass mye.

Målte beina hennes igjen i forhold til såla på 29. Så pr. i dag har hun altså 3,5 cm å gå på, og det er jo mye da. Kan aldri tenke meg hun vokser 2 cm til vinteren igjen?!

Skrevet

Min yngste har fra august til nå vokst 6, ja du ser rett 6 størrelser!

Eldste har også hatt en skikkelig vokseperiode og vokste 4 størrelser ¨på 1 år, fra 22 til 26.

Sko kjøper jeg ikke lenge i forkant lenger..

Skrevet

Jeg hadde beholdt de og heller solgt de videre. Ullsåle er genialt da! Men hvor er det 70% på VIKING?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...