Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har sett på et hus vi vil ha. Prisantydning 4,2. Det er ikke lagt ut enda - så vi kan legge inn bud nå og få de til å avlyse visningen.

Hva skal vi legge inn på?? Forrige hus i gata gitt 900 000 over takst før finanskrisa. Det huset måtte gjøres en god del med. Dette huset er ikke nødvendig å gjøre noe med egentlig.

Skal vi i så fall fortsatt gå gjennom megler?

eller ringe selger?

Muntlig eller skriftlig først?

Gangen er veldlig liten og en del andre ting er heller ikke perfekt, men vi innser at dette er det beste vi komme i det området vi vil bo.

Hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå gjennom megler om du veit hvilken megler det er som skal ha huset, om du ikke vet kan du prøve å kontakte eier av huset. Vær forbredt på at de ikke vil ha noe med salget selv å gjøre,og ber dere kontakte megler.

De aller fleste velger og gjennomføre visninger.

Da jeg solgte mitt hus kom det et par med skriftlig bud på døren, før det hadde stått i anonnse.De måtte gå til megler. Jeg som selger hverken orket eller hadde kompetanse til å ta meg av sånt. Og jeg fikk 250000 over takst ved å fullføre runden med visninger, i stedet for å godta deres bud på prisantydning :) det var forresten de samme som endte om med huset til slutt.

Skrevet

Vet ikke helt hvor mye jeg ville bydd, men du må gi bud direkte til selger, muntlig. Da kan du selv sette frist for når budet går ut. Går du gjennom megler står budet til 24 timer etter siste annonserte visning.

Dere kan jo starte på f.eks. prisantydning og se an reaksjonen til selger, og høre hva de sier til det.

Skrevet

Hei og hopp!

Hi, hi.. Måtte le litt da jeg så innlegget her. Skjønner at du tenker masse på det. Men kan jo svare deg her inne også!

Jeg ville kontaktet megler og si at vi var interessert i å komme med bud. Hvis de tar imot bud før visning må jo dette uansett gjøres skriftlig.

Når det gjelder hvor mye, må dere egentlig bare følge magefølelsen og by så my som dere har råd til og føler er riktig.

Jeg hadde gjort et forsøk, selv om det er mindre sannsynlig at de aksepterer før visning...

Skrevet

Vi er innstilte på å by 300 000 over takst.

Og megler har sagt at vi gjerne må by før annonsering så føler nesten de vil det.

Selger nevnte også at de hadde gjort det i sin tid.

Dette med 24 timer er etter siste annonserte visning - så lenge det ikke er annonsert visning så er det greit å droppe annonseringen.

Skrevet

heisann du.

Ja - føler nesten vi bare må gjøre det. Og som sagt følte jeg at begge hintet frampå om at de ville det.

Skrevet

Vi bydde (og fikk tilslag) på hus før annonsering.

Det vi gjorde var å kontakte selger, han kom med lite konkret i starten. Da la vi inn bud på foreløpig verdivurdering som lå lavt. Vi viste at verdivurderingen var lav og at vi aldri kom til og få tilslag på det, men vi gjorde det for og få en reaksjon fra selger. Etter litt fram og tilbake ble vi enige om en pris. Når prisen var avklart gikk resten gjennom advokat(ble brukt i stedet for megler).

Vi ringte forresten selger først, resten gikk på mail. Så budene gikk på mail. Greit for da har man det skriftlig.

Man tar jo en sjanse på den måten for man kan jo risikere at man gir mer for huset enn hva det man ellers måtte gjort. Men sånn som for oss så var det "drømmehuset" og det gjorde vi klart for selger. Og vi fant ut at prisen vi måtte gi nok var lav i forhold til hva vi risikerte med flere budgivere. Og vi visste det var flere som var interessert i huset..

Jeg er iallefall sikker på at vi fikk oss et billigere hus på denne måten enn om vi måtte bydd mot flere.

Skrevet

Hvis detter er stedet dere ønsker å bo? Hva vil dere gi for det? Lytt til magefølelsen.

Jeg har bydd på rekkehus, uten at det var annonsert. Og ville ha akkurat den leiligheten. Fulgte magefølelsen og fikk tilslag.

Kjøpt hus etter på og siden det var flere som var intressert, valgte vi å gå over takst. For vi ville ha huset.

Hørte på radioen i går at det forventes ett krakk i boligmarkedet. Men er dette noe dere vil og kan uten å ta vann over hodet så hadde jeg bydd før visning. Er området poppulært....ville jeg ha prøvd utenom budrunde.

Skrevet

Vi fikk huset!

Kjenner jeg får litt angst av det, men dette var jaggu deilig!!

Skrevet

Gratulerer med nytt hus :)

Vi fikk vårt hus på akkurat samme måte, ga et bud før megleren i det hele tatt hadde laget prospekt. Vi fikk det for 100.000,- over salgsvurderingen.

Selgeren valgte da å bruke megleren til å sette opp kontrakt og ta seg av overtagelsen og betalte bare for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...