grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 var i kolisjon i går.. og hadde det ikke vært for gravide beltet kunne det gått langt værre en det d har gjordt... så jenter vær så snill å bruk det <3
b77h Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 takk for påminnelsen...jeg har et i bilen, men merker at jeg på småturer ikke alltid får det på. Og det er jo for dårlig! Neste gang skal det på! Og bra alt gikk bra med dere :-)
rampete robin Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 Godt at det gikk bra med dere. Du føler at belte gir deg sikkerhet, men trygg trafikk sier at kollisjonstester viser at det ikke har noen innvirkning på evt skadeomfang. Går kun på komforten til den gravide. Ville bare si det så ikke andre gravide skal få dårlig samvittighet for ikke å bruke eget belte...
2tettebabyer Skrevet 28. januar 2010 #4 Skrevet 28. januar 2010 uff du sier noe... jeg har kjøpt det og det ligger i den ene bilen, men glemmer alt for ofte å bruke det, og gidder ikke flytte det fra den ene bilen til den andre.. bør nok skjerpe meg så takk for påminnelsen. håper alt er bra med deg :-)
Gjest Skrevet 28. januar 2010 #6 Skrevet 28. januar 2010 Støtter meg til denne. Bruk gravidbeltet. Selv på korte turer. Blei påkjørt bakfra i oktober. Hadde nettopp tatt beltet på, mens jeg ventet på grønt lys... Så stoppet bilen framfor meg for en forgjenger, jeg rakk akkurat å stoppe men bilen bak meg fulgte ikke med. Han kjørte nok ikke fortere enn 25 kmt, max. Likevel fløy cd-plater og vannflasker rundt i bilen, og bilen ble kondemnert. Med meg gikk det fint. Hadde blitt skikkelig trykk på magen om jeg ikke hadde hatt beltet på....
ayaah Skrevet 28. januar 2010 #7 Skrevet 28. januar 2010 det har jeg hørt også. Brukte det i svangerskap nr 3 men det føltes ikke noe nyttig.
Mammatilsnart2:) Skrevet 28. januar 2010 #8 Skrevet 28. januar 2010 syntes det er rart å si at det ikke er nyttig, da beltet faktisk blir sittende et helt annet sted når man har gravid belte på... jeg har også det men må bli flinkere til å bruke det, uhell kan skje !
Helverine Skrevet 28. januar 2010 #9 Skrevet 28. januar 2010 Hmmmm huff da Visste ikke at trygg trafikk sa det ikke gjorde noen forskjell for skadeomfanget...hmmmmmm
Gjest Skrevet 28. januar 2010 #10 Skrevet 28. januar 2010 Ettersom gravidebeltet ikke har noen hensikt bortsett fra komfort så bruker jeg det ikke. Og når jeg i tillegg har bil uten airbag så føler jeg meg så sikker som man kan i bil
Gjøkeredet③ Skrevet 28. januar 2010 #11 Skrevet 28. januar 2010 Jeg syntes det der gravidbeltet er noe av det mest ubehagelige jeg noen gang har vært borti og må ærlig innrømme at jeg ikke bruker det. Det står jo veldig greit forklart på Trygg Trafikk sin hjemmeside at det ikke har noen effekt med tanke på sikkerheten, så har ikke dårlig samvittighet lenger heller:-)
Wishes* Skrevet 29. januar 2010 #12 Skrevet 29. januar 2010 Hmm... Var i en kollisjon da jeg var 35 uker påvei. Ble selfølgelig lagt inn på føden til observasjon siden det var en kraftig kollisjon. Da overlegen kom for å undersøke meg spurte hun selfølgelig om jeg hadde belte på. Ja svarte jeg, men ikke gravidebeltet (satt oppå det). Hun sa at gravidebelte var bare tull med tanke på at det ga økt sikkerhet. Det eneste det bidro med var komfort for mor. Det som er viktig er å BESTANDIG ha beltet helt nede på hoftekammen! Gravid eller ei!! Og er det virkelig noen gravide som har beltet OVER magen? Det er isåfall idioti og svært lite behagelig! Jeg bruker ikke gravidebeltet lengre jeg...
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 29. januar 2010 #13 Skrevet 29. januar 2010 Det beltet burde kanskje komme på listen over 10 ting man ikke trenger. Har aldri kjøpt det selv. http://www.tryggtrafikk.no/w/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/Gravid/
Shamandalie Skrevet 29. januar 2010 #14 Skrevet 29. januar 2010 Jeg har nettopp vært på glattkjøring, å han som hadde undervisningen den dagen sa også at slike ikke hadde noe særlig for seg...
~emin~ og Lillingen april-10 Skrevet 29. januar 2010 #15 Skrevet 29. januar 2010 Har et slikt liggende fra forrige svangerskap, men bruker det ikke denne gangen nettopp pga. at Trygg Trafikk sier det ikke hadde vært lov å bruke dersom det hadde påvirket det vanlige bilbeltet på noe vis. Og siden det ikke påvirker bilbeltet på noen måte så har det heller ingenting å si for sikkerheten. Jeg har selvsagt alltid bilbeltet nede på hoftene og under magen uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå