NostraStoria Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Hei jenter, her kommer en noe forsinket fødselhistorie: Fødselen gikk over all forventning svært bra! Tror nok jeg har vært veldig heldig. Ble igangsatt 10 dager etter termin pga bekkenløsningen og var fortsatt umoden så måtte starte med modningstabletter. Etter 3 stikkpiller med 4 timers mellomrom hadde jeg fått 2 cm åpning. Likevel trodde de ikke at jeg kom til å føde innen de neste timene, så de sa god natt og snakkes i morgen. Sendte mannen hjem rett etter det og skulle gjøre klart for å legge meg. Men problemet var jo at jeg fikk vondere og vonder (jepp, rier!) og måtte vente en god stund før jeg greide å komme meg opp av sengen for måtte jo sånn på do. Når jeg endelig fikk kommet inn på toalettet så kjente jeg at jeg var uggen i magen og at vannet sildret..Måtte sjekke...og jo - det var vannet!! Ingen tvil da det var ganske blankt med hvite flekker. Alt gikk veldig fort derfra, fikk ringt mannen min opp og sa til ham at han måtte skynde seg tilbake + jeg fikk tilkalt sykepleier. Når han kom etter få minutter så var jeg allerede inne på fødestua med ganske sterke rier. Lukket øynene og konsentrerte meg om å puste med riene. Begynte og å lage en egen skala i hodet på hvor sterke riene var. De gikk først opp til 10 og så brøt de skalaen og gikk opp til 13-14. Prøvde først lystgass, men fant ut at det var ikke noe for meg. Endte opp med oppkast etter 30 min...så når jeg ble spurt om det var noe jeg ville ha, så kom svaret kontant: Epidural. Fikk viljen min med epiduralen..men den hadde ikke riktig virkning og endte opp med at den kun bedøvde høyre beinet mitt fra hoften og helt ned til foten. Etter nye forsøk og 6 timer senere neste dag bestemte de seg for å sette ny epidural. Skal love dere, det var akkurat som å komme til himmelen! Helt fantastisk! Litt av poenget var jo at jeg skulle få slappe av litt og samle krefter. Så de skrudde den ned før pressriene startet. Timene gikk veldig raskt, riene ble litt svakere så ble satt på drypp (riestimulerende) for pressriene. I tillegg begynte lillegutt å bli stresset og trengte hjelp til å komme ut. Tirsdag 19/01 kl 13.46 ble den vakre prinsen vår født, med hjelp av sugekopp. Var helt fantastisk å få han på brystet!! Både jeg og mannen min gråt som bare det av lykke og koste oss med den lille gutten vår. Måtte sy litt pga noen innvendige smårifter, men det gikk også fint! Etter å ha lest litt for mange skrekkhistorier ble jeg overrasket over hvor greit fødselen gikk! Tror ikke min var noe verre pga jeg ble satt i gang..! Det var en fantastisk opplevelse (og ja, kjempevond også!) Men guri så kjekt det er å endelig få nurket i armene...og jeg stortrives i den nye rollen som mamma!! Lykke til dere alle sammen! Hilsen tidl. Lillegull *er fødeklar* er nå stolt mamma!!!
MAXlykke *gutt utenfor magen* Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 Gratulerer så mye... kjenner at jeg ikke tåler å lese disse fødselshistoriene... sitter alltid å sipper... tror nok det blir MYE tårer når jeg endelig får min egen prins på brystet... klarer nesten ikke vente... Kos dere videre fremover <3
*SMASK* Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 Gratulerer så uendelig masse )) Fødselen din gikk jo kjempefint -når den først kom i gang da! Husker følelsen av å få babyen i armene, er helt fantastisk. Tre uker til min tur. Flott å høre at du stortrives i mammarollen med en gang Kos deg maksimalt i tiden som kommer
hønny-bunny Skrevet 28. januar 2010 #6 Skrevet 28. januar 2010 Gratulerer masse,det var det jeg sa,igangsetting trenger ikke være ille. Og du kom til og klare det med glans,godt og se jeg har mine ord i behold;-) sees på Din baby:-)
¸.•´¯`•.♥michelle♥.•´¯`•.¸ Skrevet 28. januar 2010 #7 Skrevet 28. januar 2010 Gratulerer og masse lykke til:)
NostraStoria Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 28. januar 2010 Tusen takk!! Ja du hadde helt rett hønny-bunny! Det hjalp litt og med trøstende ord jeg fikk før igangsettelsen - det ble ikke like skremmende da. Kan legge til at riene var sterke ganske med en gang og kom med max 2 min mellomrom. Så fikk ikke den "tilvenningen" av intensiteten som mange beskriver. Men dette må være det eneste jeg merket grunnet at fødselen var satt i gang. Har nå flyttet meg over til Din baby, men titter innom her i ny og ne!
Gjest Skrevet 28. januar 2010 #9 Skrevet 28. januar 2010 GRATULERER så mye!! dette var morsomt, jeg født 9 minutter før deg, tirsdag 19.01 kl. 13.37!! jeg kommer straks med historien!!!
NostraStoria Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 28. januar 2010 Så vittig da! Gratulerer til deg og nordnyma! Snakkes inne på dib!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå