Gå til innhold

Flytting og løfting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 24 uker og vi flytter til helgen. Det jeg lurer på er hvor mye jeg egentlig kan/ bør løfte?

Ser det er veeeldig delte meninger om dette.

Noen mener at en ikke bør løfte i det hele tatt, men gravide damer bærer nå både småbarn og handleposer hver dag....

Forvirrende, men jeg vil selvfølgelig ikke gjøre noe som kan få konsekvenser for den lille i magen, men hvor skal grensen gå?

Det kan nevnes at jeg er i fin form ellers og har ikke merket noe ubehag i hverken rygg eller bekken. ( Bank i bordet.... :) )

Noen med erfaringer eller gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ha vært litt forsiktig - både pga bekkenet ditt (har ennå tid til å få problemer med det siden du bare er i uke 24), den lilles skyld og for din egen forms skyld (lettere å slite seg ut nå enn til vanlig). Hvis du skal stå å sjaue en hel dag så er ikke det å sammenligne med å bære noen handleposer et kort stykke... Og så ville du helt sikkert ha synes det var forferdelig om noe skulle skje med den lille som du skriver.

Hvis du føler deg i bra form kan du vel heller gjøre andre ting? Pakke ut av noen esker etter de er på plass? Ta noen færre, lettere løft? Legge til rette for de andre som bærer (kaffe, passe på at dørene er åpne, dirigere hvor de ulike eksene skal osv)? Alltids nok å gjøre i en flytting uten at du trenger ta frem styrkedrikken for å ta de tyngste jobbene når du er preggie! =O)

Skrevet

Vi har nettop flyttet selv, Jeg har pakket, han har flyttet, og jeg har satt på plass ting.

Men siden jeg er av den sort som ikke kan vente til mannen kommer hjem med å gjøre forskjellig, så må jeg trø til selv, derfor har jeg bært noe selv også. Om det ble for tungt, så kjente jeg at det var litt ubehagelig i magen, akuratt som litt stikkinger. Men små esker, som ikke er så tunge, er ikke problemer. Men du bør jo ikke ta like stor del i bæring som mannen, men jeg mener at selv om jeg er gravid, kan jeg hjelpe til.

Du får prøve deg frem-lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...