Elisa79 Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Hei damer! Vi vurderer og bytte ut parketten vår i en av etasjene i huset (ca 60 kvm). Det skal vel ikke være så vanskelig med denne "klikk.parketten", eller? mvh
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 Bare å være nøye når man må kappe, så går det som en lek:-) En god sag er forutsetningen, og så må man ha litt færre enn 10 tommeltotter:-) Lykke til!
NormaJean Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 Mannen min og svigrfar la i hele leiligheten (70kvm) Det tok nesten ingen tid i det hele tatt. Var ferdig etter fredag ettermiddag og lørdag formiddag. dvs kanskje 8 timer? Men KJEMPE VIKTIG å være nøye, venninnen min har lagt samme gulv og de slurvet litt, det gulvet knirker og glir faktisk litt fra hverandre:( Med klikk parkett, bruke slike kiler til å ha mellom gulvet og veggen samt en grei sag så burde dere få det til.
Masaili <3 Skrevet 28. januar 2010 #4 Skrevet 28. januar 2010 Ha en skikkelig sag, og vær nøye! Slurv vises veldig godt! Vi la selv i 2008 (eller mannen og svigerfar ) og det gikk lett som en lek, også rundt trappa i stua, ble veldig fint for de var nøye både på kappingen og leggingen. MÅ ha sånne kiler til å ha mellom vegg og gulv, viktig! Også kjekt med en sånn dings man presser nedi etter den siste raden man legger, så man får klikket den på plass:) Husker ikke hva det heter, men spør i butikk eller noe så finner de det sikkert ut
verdens heldigste mamma Skrevet 28. januar 2010 #5 Skrevet 28. januar 2010 Jeg har gjort det flere ganger og det er ikke vanskelig om du er litt nøye og passe handy. Pass på at gulvet er rett og at du er nøye med den første stripen, så går resten som en lek. Og en annen ting; Når du kjøper parketten, jeg vil råde deg til å ikke kjøpe den billigste du finner, det lønner seg skjelden. Og husk å ikke åpne plasten på mer enn en pakke av gangen. Hvis du åpner pakken for lang tid før du skal legge den vil den svelle og så du vil få sprekker i gulvet når du fyrer om vinteren. Lykke til!
Raych Skrevet 28. januar 2010 #6 Skrevet 28. januar 2010 Vi la parketten selv. Er man nøye med kutting og tilpassing, så går det veldig greit. Vi la på både stue og kjøkken (ca 65kvm), og det var gjort på noen timer. Da var vi 4 stk som holdt på.
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 28. januar 2010 #7 Skrevet 28. januar 2010 Vi har lagt selv på stua og på 2 soverom:-) Anbefales som sagt å være nøye med kappinga og legginga, his ikke kan du få streker i gulvet som ikke blir fine... Det vil du uansett få om du velger den billigste typen. Vi har gulv fra Ikea på et av soverommene, og det er faktisk veldig fint:-)) Bruk kiler, og sånn kloss når du skal slå bordet inntil det andre (de vet i butikken) :-) Kiler ved veggen kan du lage selv da:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå