Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 ...det var jammen et trist syn. De var på kontroll hos helsesøster med en 1 år gammel baby. De kommer inn i rommet, nitriste i ansiktet begge to, faren bærer babyen og legger han helt ytterst på benken, moren styrter til og sier "sånn kan du ikke legge han ned". Hun så ut som hun var 15 år. Kontordama kommer for å veie barnet deres, prater og er hyggelig med de, men får ingen øyekontakt eller respons. Etter veiingen blir de sittene med trassige blikk ned i gulvet som man forventer av ungdomskoleelever. Det er jammen ikke gitt at alle modnes raskere når de får barn, dette paret oppførte seg som om de selv var barn. Regner med det er usikkerheten som styrer i den alderen. Neida, dette gjelder ikke alle så unge, men det var bare en sånn markert forskjell på de og de godt voksne parene.
Gjest Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 Stakkars dem da, det er nok fort gjort aa bli usikker som ung ja
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 Javel? Vi skal og på kontroll idag med en ettåring. Vi er 21 og 22. Trist syn ja, megeet! Skjønner ikke helt poenget med dette innlegget?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #4 Skrevet 28. januar 2010 Når sønnen vår var ett år var vi 19 år gamle. Grunnen til at vi kanskje så litt ut som de du beskriver kom av ubehaget vi følte ved at godt voksne mødre "så ned" på oss når vi var på kontroller på helsestasjonen.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #5 Skrevet 28. januar 2010 He he du 10:09 Er vel forskjell på noen som har passert 20 og noen som knapt har gått ut av 10.klasse. Vil tro du har utviklet deg ganske myyye på de siste 5 årene?
Gjest Skrevet 28. januar 2010 #6 Skrevet 28. januar 2010 Hi hi, med all respekt for deres ungdommelighet saa tviler jeg paa at noen blander sammen tjue-aaringer og femtenaaringer
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #7 Skrevet 28. januar 2010 er enig med 10:14 ...jeg var også 19 år da jeg fikk mitt første,så veldig ung ut,og fikk endel rare blikk! Det gjorde til at jeg gruet meg masse for å feks dra på helsestasjonen. Folk er så dømmende at det er til å bli dårlig av. Legge seg oppi andres saker,ha en mening om alt og alle. Hva med å se seg selv i speilet og tenke på sin egen stump,vedder på at verden hadde vært en bedre plass da.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #8 Skrevet 28. januar 2010 Og forresten: Leser ofte her inne at folk er sååå imot abort. Men dere er jaggu meg imot at folk er unge foreldre også!!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #9 Skrevet 28. januar 2010 Hvordan vet du at de var 15 år da, HI? Kan godt hende de var eldre, f eks 19 for alt du vet? Og selv om vi er passert 20, får vi fortsatt kommentarer på at vi er unge foreldre. Og blikk, ja.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #10 Skrevet 28. januar 2010 Forskjell på 15 og 22 kanskje eller....
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #11 Skrevet 28. januar 2010 Ingen som ser ned på dere, det der er bare innbildning pga av usikkerheten deres som gjør dere litt paranoide...
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #12 Skrevet 28. januar 2010 det der med nedlatende blikk osv er bare rein innbildning har aldri sett noe lignende noe sted. slik er det å være ung: usikkerhet og paranoid
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #13 Skrevet 28. januar 2010 Det er egentlig ganske vanskelig og gjette alder. For det du vet kan de ha vært eldre. Så vær snill og ikke døm. Sikkert på at de klarer den oppgaven bra jeg
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #14 Skrevet 28. januar 2010 Er det bare innbilning? Det virker ikke sånn når man ser slike innlegg her inne. Og jeg er enig med 10.39. Ikke alltid like lett å gjette riktig alder..
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #15 Skrevet 28. januar 2010 Jeg ble tatt for å være under 18 til jeg nærmet meg 30, så jeg vet hvordan det er å altid bli behandlet som en "drittunge"... Forstår ikke helt hva du reagerer på, gjorde de noe galt? Kanskje de følte seg ubekvemme ved at du studerte dem, og fulgte med på noe du ikke hadde noe med? Du dømmer dem utifra hvordan de ser ut og hvordan du antar at de føler: Trassige blikk, nitrist, usikkerhet... Hvordan kan du dømme noen så raskt? Er du voksen og perfekt? Hva så om de er unge, jeg forstår godt hvis de ikke følte seg hjemme på helsestasjonen hvis du og de andre godt voksne foreldrene så på dem - fikk noe å sladre om nå ja... Ikke så veldig voksent det heller...
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #16 Skrevet 28. januar 2010 Jeg er også en av de som ser mye yngre ut enn jeg er. Og jeg skal love dere som mener at ingen ser ned på f.eks unge mødre så har jeg følt det mange ganger. Jeg var 28 da jeg fikk første og det ble nesten slik at jeg måtte poengtere hvor gammel jeg var. På barselgruppa ( hvor de fleste var på min alder) fikk jeg bl.a en kommentar om at "det er jo ikke så greit å vite når man er så ung som du.." Det er absolutt ikke morsomt når det til stadighet kommer sånt. Så jeg forstår godt hva de unge mener med at de føler de blir sett ned på. Da jeg hadde fått nr 2 presterte den ene pleieren på barsel si helt sjokkert "har du virkelig rukket få 2 barn allerede" og "de unge pleier ikke greie ammingen". . Ehh ja... Jeg var passert 30år så synes ikke det var så merkelig at jeg hadde fått nr 2 og den andre kommentaren var totalt upassende. ...
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #17 Skrevet 28. januar 2010 Jeg har ikke dømt de til noe som helst. Kun at man modnes med alderen når det gjelder å være sosialt utilpass, altså at man utståler litt mer selvsikkerhet med alderen og kan oppføre seg normalt blant andre voksne, dvs se folk i øya og svare på tiltale. Jeg er sikker på at de klarer foreldreoppgaven helt greit som alle andre. HI
Gjest Skrevet 28. januar 2010 #18 Skrevet 28. januar 2010 Jo, det er helt sant. Jeg faar fremdeles barnebillett i en alder av 30 og har ogsaa opplevd hvordan folk reagerer paa "unge" moedre. Poenget er vel at det er mye lettere aa bli usikker naar man er veldig ung, eller? Jeg vet i hvert fall at mange av kommentarene jeg har faatt som 28-aaring ville knust meg som 17-aaring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå