Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Vi bor like ved ett vann og jeg vegrer meg for å slippe min 5- åring ut alene! Syns det er ubehagelig når han er på besøk hos kompiser fordi jeg da ikke har kontroll... Er jeg hysterisk? Hva er vanlig? Han er netopp fylt 5.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #2 Skrevet 4. februar 2010 da hadde jeg ikke sluppet han ut før han var meget svømmedyktig....eller jeg hadde flyttet. Nå skal det sies at jeg hater vann,da
Mandalas Skrevet 8. februar 2010 #3 Skrevet 8. februar 2010 Det er jo så avhengig av hvordan man bor og hvordan barna er. Slik vi har bodd så har barna fått väre ute alene fra 3 års alder. Men da har vi så og si hengt i vinduene og hatt klare grenser for hvor de kan gå (bare der vi kan se dem).
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 MEGET svømmedyktig? Ja går man gjennom isen, skal det stor svømmedyktighet til for å klare seg. Selv en svømmedyktig 11 åring måtte nok holdes under oppsyn om våren. Biler kan forøvrig også være farlig. Skal man først flytte bør det være til et sted hvor biler (sjåfører) ikke finnes innen gangavstand.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2010 #5 Skrevet 13. februar 2010 vi har både elv og vann med oss. men ungen har væt ute alene siden 5 år gammel. å forklare ungene hva som er farlig og hvorfor er lurt så skal det gå bra 5 åringer er ikke dumme....
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #6 Skrevet 7. april 2010 Jeg tror også det har mye å si hvor man bor og hvordan det er der man bor. Vi bor på landet og har det veldig trygt rundt huset. Jeg har tre barn fra 3 år og nedover og de er ofte ute alene alle 3 mens jeg kler med osv, eller helt alene på den innegjerda hverandaen som er rett utenfor stua med STORE vinduer. På hverandaen så ser og hører jeg de hele tiden så selv om de er alene så har jeg full kontroll og oversikt. I hagen er det også fult oversiktlig og meget trygt så der sender jeg dem ut mens jeg kler meg osv (blir fra 2-15 minutter men ser de jo hele tiden). Hadde jeg bodd med vann, vei, skråninger osv hadde jeg nok ventet noen år til for å si det sånn. Jeg liker ikke når 3 åringen er ute med venner hos venner. Er spesielt en som slår og stjeler leker og der sier jeg at vi kan gå med ungene ut også hos venner der jeg ikke syntes det er trygt nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå