Gå til innhold

Til alle dere som var så engstelige under svangerskapet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... og da mener jeg av typen:

"Hjelp, jeg har spist svensk gulost - hvor farlig er det for barnet? Er den pasteurisert???"

"Å nei, jeg spiste et uvasket eple før helgen, og nå har jeg fått positiv graviditetstest - kan dette skade barnet??"

"Har hørt at man ikke kan spise jordbær når man er gravid, men er det farlig å spise jordbærsyltetøy??"

Forstår dere NÅ - etter fødselen - hvorfor de fleste her inne ristet på hodet av spørsmålene deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var et nedlatende innlegg.

Du trekker frem ganske ekstreme eksempler, jeg har ikke opplevd at mange gravide har blitt hysteriske pga et eple eller noen jordbær.

Det er ganske mange retningslinjer for mat man skal holde seg unna i sv.skapet, som tredjegangs gravid klarer jeg selv ikke å holde styr på alt dette. Men når anbefalingene kommer fra Mattilsynet og jordmødre så er det klart at gravide skal ta dette seriøst! Har man spist noe man er i tvil om, så er det vel ikke noe i veien for å spørre her inne?

Er man endelig blitt gravid med et etterlengtet barn så er det vel ikke så rart at man ønsker å gjøre ting riktig!!??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...