Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Og hvor mye er mye? Jeg vet de aller fleste slår seg på fylla når de har barnefri.. Det blir jo minst 2 ganger pr måned.. Men skaffer de seg virkelig barnevakt de helgene de først har ungen også? Ganske rystende..
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 Noen unge alendemødre fester mye. Andre unge alenemødre fester lite. Noen gamle alenemødre fester mye og andre fester lite. Noen gifte småbarnsmødre fester lite, mens andre gifte småbarnsmødre fester mye. Noen fedre drikker hver dag. Andre fedre drikker aldri. Før var jorda flat og vi hadde bare sort/hvitt tv. Nå er jorda rundt og vi har fargefjernsyn.
thea - M har gull i gulping Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 Hvorfor alenemødre? Vet om folk som er i forhold som fester enda mer enn de alenemødrene jeg kjenner. Jeg er ung mor, synes ikke jeg har festet mye. Datteren min er 7 mnd og hun har vært borte en natt fra meg. Var faktisk mamma som ville at hun skulle overnatte.. Men jeg har vært på fest kanskje 4-5 ganger. Og har ikke drukket særlig mye de gangene bortsett fra en gang. Enten har jeg gått etter hun har sovnet eller et par timer før. Og det er alltid jeg som har stått opp med henne på morningen
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #4 Skrevet 28. januar 2010 Å, ja, klart, det! Alle unge alenemødre gjør jo det samme!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #5 Skrevet 28. januar 2010 Alenemor til 2 søte,minste er 21 mnd.kan telle på en hånd de gangene jeg har vært ute å festet og har hatt 3 netter med overnatting.Har heller ingen avlastning fra barna mine,men jeg koser meg med dem,å glad for at jeg ikke trenger å krangle med noen om hvem som skal ha hvem til hvilken tid ;0)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #6 Skrevet 28. januar 2010 jeg er sjåfør for å tjene penger, gjerne hver lørdag. danser og fester, men drikker aldri. fikk ungen da jeg var 18 og har gjort dette i 5 år nå, og det er eneste dagen i uka jeg treffer folk. er det virkelig så galt? tjener 600kr per lørdag, og lever lenge på gleden over å snakke med andre mennesker.. er trett som et uvær dagen etterpå om jeg ikke får sove ut, er ikke hjemme før i 5-6tida på morgenen.. og det er leit.. men tror ikke ungen er plaget av det.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #7 Skrevet 28. januar 2010 Jeg er ung alenemor (23år). Jeg har barnefri annen hver helg, men er veldig skjeldent ute. Kanskje 5 ganger i året? Nå har jeg ikke vært ute siden oktober. De helgene jeg har datteren min hadde jeg ikke byttet mot noe som helst, det er VÅR helg! Og de helgene datterene min er hos faren, så foretrekker jeg faktisk å være hjemme, gjerne alene også. Slappe av, lese bok, lage god mat eller ta et glass vin. Ofte er jeg ute å spiser med venninner også. Men jeg har flere andre unge alenemødre i min omgangskrets, og jeg kan bekrefte at festing står høyt på prioriteringslisten deres- desverre.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #8 Skrevet 28. januar 2010 Blir du (HI) rystet av at unge alenemødre fester i helgene?? Det er da virkelig ikke noe du trenger å bekymre deg for! Er ikke det opp til hver enkelt hvor mye de fester, bare barna er trygt forvart hos noen de er glad i ? Jeg blir litt rystet av dere som henger dere opp i hva andre gjør og ikke gjør! Og bare for å gjøre det klart; jeg er ikke en ung alenemor! (snart 40 år, og veeeeldig sjelden ute å fester)
Gjest Skrevet 28. januar 2010 #9 Skrevet 28. januar 2010 Nei. Trur sist gong eg var ute på byen var 2. juledag.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #10 Skrevet 28. januar 2010 Det hender jeg fester når faren likevel er til faren sin ,men sjelden jeg drikker meg full da. Har aldri hatt barnevakt på "mine" helger for å feste nei.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #11 Skrevet 28. januar 2010 Nå må du heller ikke glemme at alenemødre ofte ikke har noe liv ellers i ukene. De sitter inne med barn fra kanskje kl 17,og kan ikke gå noen vei etterpå. Om da besteforeldre ønsker å passe barna i helgene slik at man kan opprettholde ett sosialt nettverk syns jeg er helt greit. Spiller da ingen rolle om hvor mange lørdager man har barna sine, det er resten av uka som teller.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #12 Skrevet 28. januar 2010 De jeg kjenner gjør det. Hver fredag og hver lørdag.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #13 Skrevet 28. januar 2010 Ved vanlig jobbing så får man sett barna sine en god del mer i løpet av helgen enn i ukedagene. Etter bhg. og jobb så er det matlaging, litt leking, barnetv og soving. I helgene har man heeeeeele dagen på seg til å finne på masse sprell. Så jeg mener helgen er viktigere enn ukedagene.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #14 Skrevet 28. januar 2010 Jeg er sjeldent ute og jeg er alenemor, de er hos pappan sin ca. 40%. Venninna mi er ute hver eneste helg, og hun bor med pappan til barna. Hun får "lurt" han til å ta barna så hun kan på byn. Hun har vært ute HVER helg siden oktober... Så det er vel ikke bare alenemødre som noenganger er mye på fester
Gjest Skrevet 28. januar 2010 #16 Skrevet 28. januar 2010 De unge moedrene jeg har kjent hittil har vel saa og si aldri festet. De "verste" jeg kjenner i saa henseende er et par i trettiaarene som er og fester hver eneste helg ... vaer sin lyst.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #17 Skrevet 28. januar 2010 Ja, de jeg kjenner er ute hver fredag og lørdag. Også helgene hvor de faktisk har ungene sine.. Tragisk.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #18 Skrevet 28. januar 2010 Jeg er ute kanskje et par ganger i mnd (er 23år). Den lille er aldri hos pappaen sin, så det er besteforeldre som passer en lørdagskveld av og til, men da går jeg når han har sovnet og han kommer hjem til meg på formiddagen dagen derpå, så er uansett ikke lenge borte fra han. (han er halvannet år). Enig med hun ene over her som skriver at man ikke får dratt ut på noe ellers i uka, det er SJELDENT jeg er noe annet sted enn hjemme etter kl 17 på ettermiddagene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå