blessed87 Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 var på ordinær u.l i dag fikk vite at vi venter en liten prins og alt sto bra til! men, la merke til at morkaken låg over fødekanalen! er livredd for dette,har lest litt om det. at viss den ikke flytter seg opp over så må man ha k.s, større risiko for blødninger o.l. er det noen andre som har opplevd dette? ska på ny u.l i uke 28. får be om at den flytter på seg!
Vårspire-2010 Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 det er akkurat som det samme som jeg har, (bare at jeg skal ha jente) Den flytter seg mest seg mest sannsynlig oppover når livmoren vokser. Det jeg har lest er jo at hvis du ikke tar KS når den ligger slik kan morkaken komme først og da er det stor fare for lillens liv. Dette finner de ut på ny UL. Jeg håper også den flytter seg!! Jeg vil føde vanlig når det er dette man har gruet seg til siden man fikk vite hvordan ungen kommer ut :-P Men de fleste flytter seg, så ikke tenk på det du! Du får sikkert mer informasjon av jordmor og lege hvis KS blir tilfellet. Jeg skvatt veldig når jeg hadde UL, hun sa hun skulle kontakte lege!! Men så ombestemte hun seg og sa jeg skulle komme tilbake.. Får også spørsmål fra leger og jordmødre om jeg har hatt blødninger, for da skal vi visst kontakte sykehuset med en gang? MEN, det du skal tenke på er at prinsen din er FRISK!! Gratulerer masse masse!!!!
minimii Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 Hei. Jeg har også placenta preavia (eller hvordan det nå skrives..) Har lest at i 95% av tilfellene så trekker den seg oppover sammen med at magen vokser og livmoren utvider seg. Tar det hele ganske med ro, selv om jeg selvfølgelig håper at den trekker seg opp slik at jeg kan føde vanlig. Men det vil jo uansett ikke bli noen overraskelser når den dagen kommer, siden vi blir sjekket opp ekstra og det er jo betryggende! Dette går helt sikkert fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå