Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Er det noen her som vet hvordan el tester funker? Hvor mye koster de? Hva slags merke anbefaler dere? Tenkte at jeg ville kjøpe meg en slik en. For jeg er så lei av alle bom turene...
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 Anbefaler Clear Blue digital den er enkel å tolke. På www.billigetester.no får du de billigere enn på apotek. Men eggløsningstesting er ingen garanti for at det klaffer. De øker ikke sjansene, annet enn at det kan være lettere å treffe eggløsningen i det det skjer. Sjekk her for hvordan testing funker: http://www.pernille.info/faq_egglosningstest.htm
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 Jeg husker ikke helt hva det koster, men jeg bestilte fra billigtester.dk. De kom i posten i løpet av noen dager etter bestilling. De kostet ikke mye, men jeg husker ikke eksakt prisen.. De fungerer sånn at du tisser på en pinne (evt i en plastkopp og dypper pinnen nedi) endel dager før forventet eggløsning.. F.eks en uke etter mensen, og tisser på nytt hver dag til du får utslag.. Når du da får utslag vil mest sannsynlig få eggløsning i løpet av mellom 12 og 48 timer (om jeg ikke husker feil).. Så når du får positiv test er det altså på tide å hoppe i køya.. De tkan være lurt å teste et par dager til for å se når eggløsningen faktisk finner sted.. Testene vil være negative igjen etter et eggløsning har vært.. Så, i starten vil du svi av endel tester, men etterhvert blir du kjent med syklusene dine, og trenger kanskje ikke teste mer enn et par-tre ganger pr. syklus.. Forhåpentligvis trenger du ikke teste så altfor mange måneder før dere treffer blink:-) Jeg syntes det var kjempegreit med el-tester. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 tusen takk for kjempe fort svar Skal bestille med en gang jeg.. Men venter mensen nå denne uka eller neste uke.. Har veldig lang sykluss, tror jeg...35 dager... Fikk mesen 29.12.09. Så når tid tror du jeg har sånn ca el?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 Det vil følge instruksjoner med de fleste eggløsningstester. Men, tja.. de fleste har eggløsning _ca_ 14 dager før første dag i neste mens.. Det er fasen fra mens til el som varierer hvis man har lange sykluser, ikke fasen fra eggløsning til mens... Så... hvis du har syklus på 35 dager.... (35 minus14) så vil eggløsningen din trolig finne sted på ca syklusdag 21 (dvs. 21 dager etter første dag i mensen.. ).. Så, når du ikke vet hvordan fasene dine er, og når eggløsning finner sted, ville jeg f.eks begynt med el-tester på dag 15 eller noe sånt, for å være sikker på å ikke gå glipp av el... Jeg vet ikke om dette ble forståelig.. Kan være litt knotete.. men du kommer fort inn i det:-) Lykke til med prøving:-)
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #6 Skrevet 27. januar 2010 jeg går litt i surr her.. men skal prøve å skru opp alle antennene mine her... Du skjønner det at før så trodde jeg at man regnet fra når mensen sluttet... men så sa ei venninne det at det var fra første dag av siste mens...Så da regnet jeg: Fikk mensen 29.12.09 og den varte i ca 7 dager.. så da hadde det blitt 23 dager i mitt hodet..nå. så jeg hadde regnet med å få mensen dag 28-30. MEN da ligger den jo en hel uke etter det igjen... Tusen takk for kloke svar, men nå må jeg sove litt God natt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå