Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Da skjedde det oss også. Oppdaget MA i dag, utskrapning i morgen. Trist, aller forventningene og gleden over graviditeten falt bare i grus på sekunder:( Så uforberedt. Nå har vi bare lyst å prøve igjen snarest mulig, men redselen for at dette skjer igjen ligger der. Lester at det statistisk er liten sjanse for å oppleve det igjen, men så leser jeg så mange innlegg om flere som har mistet flere ganger både i MA og SA. (må være utrolig tøft for dere som har opplevd det) Mye motstridene infomasjon, noen steder står det at man er mer befruktingsdyktig rett etter uskrapning, mens legen min sier at dette ikke stemmer.... Noen som har litt info om dette ?
Willy Wonka Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 Huff, så tragisk for dere. Hvor langt var du på vei?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 Så trist å høre!:-( Alle forventningene som raser når sånt skjer altså... Det er vanskelig å vite hvor man skal plassere følelsene, det blir gjerne litt tomt.. Jeg føler med deg.. Håper du blir gravid igjen snart og at alt går bra:-)
Lemonia Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 Så leit at du mistet. Vet hvor vondt det er. Jeg leste en del forskningsartikler om dette etter at jeg selv mistet. Det viste seg at det er en noe økt sjanse for en ny spontanabort om man blir gravid igjen før man har fått mensen etter en SA/MA: Vi valgte likevel å ta sjansen og prøvde igjen så fort som mulig. Nå ble jeg ikke gravid før i pp2 da, og det gikk i allefall bra, så jeg vet jo ikke hva som hadde skjedd om vi ble gravid på første pp. Statistisk sett er det uansett en ganske liten sjanse for å oppleve to SA rett etter hverandre. Å vente en måned er jo ikke mye i det store og det hele, men samtidig har mange veldig lyst til å bare sette i gang igjen, men dette må du uansett føle på selv.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 Jeg er i uke 13, men fosteret var bare ca 8 uker.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #6 Skrevet 27. januar 2010 Takk for info. Så fint at du ble gravid så fort igjen:)
soleia Skrevet 28. januar 2010 #7 Skrevet 28. januar 2010 Huff, det er veldig leit å miste. Me hadde brukt 1,5 år på å bli gravide, men etter ma hadde eg mensen berre to gonger før veslegut vart til. Me og fekk råd om å vente ein periode før me prøvde på att. klem i ei tung tid, og håpar du slepp vente lenge på ny spire.
madike Skrevet 28. januar 2010 #8 Skrevet 28. januar 2010 Hei! Så trist å høre...håper det går bra med deg. Synes ikke du skal legge for mye vekt på alt folk sier og alt du leser, for alle har ulike erfaringer, og jeg vet ikke om det er noe som er verken rett eller galt....Man blir ikke gravid igjen før kroppen er klar, enten om du venter en måned eller om du prøver med en gang.. Jeg mistet selv i uke 12, og selvsagt leste jeg også masse om andres erfaringer og søkte etter info i medisinske artikler. Fikk beskjed av legen om at jeg burde vente til etter neste mens før vi prøvde igjen, men skulle vi bli gravid før den tid, så var det helt uproblematisk. Vi ventet en måned og ble heldigvis gravid med en gang....og om få dager kommer lille til verden Har hatt et helt problemfritt svangerskap. Så bare gjør det du selv føler er rett
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #9 Skrevet 29. januar 2010 Så trist at dere mistet. Det er så utrolig skuffende når slikt skjer, særlig når en trodde en var ferdig med 1. trimester. Jeg mistet for tredje gang for et par måneder siden. Trodde jeg var 10 uker på gang, men spiren hadde vært død en stund. Siden jeg har mistet flere ganger så fikk vi hjelp fra en spesialist. Han sa at det var lettere å miste igjen om vi ikke ventet med å prøve til etter at mensen hadde kommet tilbake. Kroppen trenger tid til å ta seg inn igjen, og så må slimhinna i livmora bli tjukkere igjen. Hvis en ikke venter så er det større fare for at det skjer igjen, selv om det selvsagt kan gå bra ellers også. Jeg spurte om det der med at en ikke ble gravid om kroppen ikke var klar for det, og det stemte ikke, sa han. Dere får prøve å slappe godt av og være snille med dere selv mens dere venter, og så går det sikkert bra neste gang. Det satser vi på, ihvertfall. Klem,
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #10 Skrevet 29. januar 2010 Takk for det:) Føler med dere som har mistet flere ganger, tror ærlig jeg ikke greier dette en gang til, men det kan en jo ikke bestemme. synes det er helt jævlig, sitter bare med en tom følelse og sorg i kroppen. og panikken for at vi ikke skal greie å bli gravid er allerede på plass, håper det roer seg i løpet av noen dager el uker. Er litt bitter også, hvorfor skulle det skje akkurat oss ? Hvorfor døde det ? grubler på om det er noe jeg har gjort galt, men fornuften sier at det var sykt. Huff håper dette blir lettere snart.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #11 Skrevet 29. januar 2010 Men er man ikke ganske så fruktbar etter at man mister sånn?? kjenner to som mistet tidlig, og begge ble gravid mnd etter. lykke til=)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #12 Skrevet 29. januar 2010 Kjære HI. De følelsene og tankene du beskriver er helt normale, og det eneste jeg kan trøste deg med er at det blir bedre. Og husk, dette er ikke din feil, det er ingenting du kunne ha gjort for å forhindre dette. Bruk all den tiden du trenger til å sørge og tenke, men prøv å se fremover, det skal nok bli deres tur. Masse lykke til videre og en god trøsteklem fra en som vet hvordan du har det:-)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #13 Skrevet 29. januar 2010 Takk for det:) det blir nok lettere etterhvert. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå