Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Er i slutten av "løpet" nå, og ikke fått noen merker. Hvor lykkelig bør jeg prise meg?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 Ikke hopp i taket før du har født ut babyn du..jeg fikk de mens jeg fødte :/
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 trodde jeg også skulle slippe unna, men siste 2 ukene av svangersakpet poppet det frem nye strekkmerker, både på rompa, lår, magen.. og nå 4 uker etter fødselen har jeg til min store ergrelse også fått strekkmerker på brystene.. *sukk*
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 Jeg fikk strekkmerkene mine den siste uken før jeg fødte. På rumpe, lår, hofter, mage og pupper. Håper du slipper unna:-) Jeg tror de fleste får noe, så jeg vil nok si det er veldig vanlig, men det varierer hvor ille det blir da..
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 Jeg har ikke ett eneste merke. Takker høyere makter for det.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #6 Skrevet 27. januar 2010 Jeg har ingen etter førstemann, og takker gode gener :-)
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #7 Skrevet 27. januar 2010 Er vel like vanlig, som det er normalt å ikke få det. Jeg fikk ingen, men vet om de som har fått det samme uka som de fødte, eller samme dag som de fødte.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #8 Skrevet 27. januar 2010 jeg fikk mange den siste uken,litt sjokka faktisk!men ingen krise for min del:)
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #9 Skrevet 27. januar 2010 Jeg hadde et svakt, lite strekkmerke på hver side av navelen etter førstemann, denne gangen har jeg fått flere (heldigvis svake i farge) på hver side av navelen, enda magen er mye mindre enn sist! Merkelige greier.. har enda 9 uker til å få enda flere på da..
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #10 Skrevet 28. januar 2010 Jeg kjenner ingen som ikke har strekkmerker. Enten fra puberteten eller etter svangerskap. Så det er helt vanlig å få det.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #11 Skrevet 28. januar 2010 Jeg hadde ingen strekkmerker før jeg var 7 mnd på vei. Da kunne jeg nesten se at de poppet frem daglig. Så jeg har over HELE magen. I sv.skap nr 2 fikk jeg ingen nye,men det var heller ikke noe hud å ta av som ikke hadde fått strekkmerker etter førstemann da.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #12 Skrevet 28. januar 2010 Mine (jeg har få da) dukket opp 3 mndr etter fødsel...
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #13 Skrevet 28. januar 2010 "Gode gener" hjalp desverre ikke meg! Gikk fint helt til fødselen begynte,,, har fulle magen nå
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #14 Skrevet 28. januar 2010 Jeg er kartet, jeg er kartet, jeg er kartet..........;o)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 28. januar 2010 #15 Skrevet 28. januar 2010 Jeg fikk aldri strekkmerker i svangerskapet, men så fødte jeg i uke 35 også da, så jeg vet jo ikke om jeg kanskje hadde fått noen hvis jeg hadde gått til tiden. Min mor har heller ingen strekkmerker, men jeg ble jo også førdt før tiden (er enebarn), så jeg vet ikke om det er genetisk betinget eller ikke. Har dog noen få strekkmerker på innsiden av låra etter puberteten, men de er så falmet at det helst bare er jeg selv som ser dem.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #16 Skrevet 28. januar 2010 Jeg hadde ingen før to dager før jeg fødte. Fra skambenet omtrent og opp til litt under navlen, og på sidene av magen. Men etter to laserbehandlinger ble de helt lyse, så nå syns de nesten ikke:)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #17 Skrevet 28. januar 2010 Det er ganske vanlig. Jeg fikk mine et par dager før fødselen, og nå er jeg et stort strekkmerke på baksiden av knær, lår, rumpe, hofter og HEEELE magen!:-( Surt
Gjest Sauen og ungene Skrevet 28. januar 2010 #18 Skrevet 28. januar 2010 Huff, jeg har strekkmerker på magen, lår, hofter, rumpe, pupper... ALLE veier! Når jeg var gravid med førstemann var jeg sååå fornøyd med bare å ha noen streker på magen. Frem til jeg løftet litt på monsterpuppene, strammet huden på lårene og løftet opp magen litt. Jada, hadde mange flere enn jeg trodde. Sto og grein jeg, hehe, stakkars mannen min var jo helt fortvila der jeg sto og sa at "jeg ser ut som et misfoster!!!" Nå har jeg forsont meg sånn noenlunde med dem (kom flere i andre svangerskap også) men vi er ikke akkurat bestevenner nei...
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #20 Skrevet 28. januar 2010 Damer strekkmerker kommer først og fremst ved hormonele forandringer og genetisk.. men også selvfølgelig av overvekt under graviditeten. MANN SKAL VÆRE STOLT AV STREKKMERKER, DET HAR MAN TROSS ALT FÅTT PGA DET LILLE NURKET VI HAR SKAPT..
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #21 Skrevet 28. januar 2010 Strekkmerker er veldig normalt Noen får de helt i begynnelsen, andre får de helt i slutten, og noen får de aldri. Det er genetisk, om din mor/søster har masse strekkmerker, er sjansen stor for at du også får masse. Men det er ingen regel som sier at du MÅ få mange strekkmerker fordi din mor har det:) Min mor fikk litt strekkmerker etter at hun fikk sine to barn, men hun fikk sjokk da hun så min mage på slutten, hehe:) Masse store, dype og mørkerøde/lilla merker helt fra skambeinet (ja, musa har fått strekkmerker den og;) og til litt over navlen. Nyydelig;) Men det bryr meg ikke noe særlig, det er jo bare et bevis på at en har båret frem det største underet en kan tenke seg
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #22 Skrevet 28. januar 2010 Jeg fikk ingen strekkmerker under graviditeten. Min mor har heller ingen. En uke etter fødselen fikk jeg derimot en del strekkmerker under puppene. Var litt surt med en gang, men går helt fint nå, de er ikke så tydlige. Enig i at man skal være stolt av de, men kan nok ta en stund og komme dit
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #23 Skrevet 28. januar 2010 Jeg fikk noen få små lyse på hoftene uder fødselen av nr 1. Og med andremann så fikk jeg en stripe over navelen, men nå som magen har gått ned igjen(fødte for 6 uker siden) så har den stripen blitt til en bitteliten rynke. Altså så fikk jeg strekkmerker under fødselen begge gangene..ergelig.. men synes ikke med mindre du setter nesa innpå meg
NostraStoria Skrevet 28. januar 2010 #24 Skrevet 28. januar 2010 Kan godt være at du er en av de heldige som slipper unna! Det gjorde jeg, på tross av en gigantisk mage - var heller ikke kjempeflink til å smøre meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå