Gå til innhold

Hvilke rettigheter har vi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har et barn på 10 mnd med en dame jeg ikke er sammen med. Vi bor ikke sammen, og barnet bor der på heltid. Jeg er bare innom på dagene.

Jeg er 22 år gammel, og er student på heltid, uten jobb. Jeg betaler 500 kr i måneden, da jeg ikke har råd til mer. Dette gjøres privat, og vi har ingen kontrakt på det. Nå snakker moren om at det er en ordning som tillater NAV å utbetale minstebidrag til henne (1300 kr?), som igjen blir krevd inn av meg når jeg begynner å tjene penger. Dette betyr rett og slett at jeg kun får mer gjeld.

Er det virkelig ingen andre ordninger vi kan benytte oss av her? En støtteordning for økonomisk vanskeligstitle foreldre eller noe? Jeg er en fattig student, skal ikke velferdsstaten hjelpe til her?

Kritikk gidder jeg ikke å høre på, vær saklige og positive.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde at nav betaler så lenge at du ikke er "betalingsdyktig" har aldri hørt noe om at du må betale igjen!!! Men jeg har aldri vert borti dette og har egentlig ikke peiling. Men det er bare hva jeg har hørt på "munne" av andre.

Hva med å ta en tlf til nav og høre om rettighetene dine, eller lese litt i lovverket deres?

Skrevet

Har også hørt at Nav skal uansett betale minstebidraget om man ikke har den inntekten til å kunne klare det!!

Lykke til:)

Skrevet

Ettersom jeg har forstått så utbetaler nav minstesummen men at dette er penger du skulle ha betalt selv så det blir sett på som et lån, altså som må betales tilbake når du begynner å tjene penger. Var ihvertfall silk før mener jeg. Ville nok tatt kontakt med nav og hørt så får du forhåpentligvis alt på det rene ;-)

Skrevet

så lenge du går på skolen, betaler nav bidraget.Du må ikke betale de igjen når du er ferdig på skolen.. sånn var det hvertfall for 2 å siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...