Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Uff, hva skjer? Er i uke 33 og har den siste uken blitt mer og mer kvalm. For en halvtime siden så ble det så ille at jeg måtte kaste opp. Har ikke vært dårlig siden starten av svangerskapet. Har veldig lite halsbrann, så det er ikke det heller. Andre som har fått kvalmen tilbake? Er dette vanlig i svangerskapet?
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 Huff jeg har hatt det slik i 3 dager nå, plutselig kvalm, kaste opp så er det over liksom... Har ikke opplevd det slik med de andre 3 foruten om det hadde var i nærheten av fødsel på gang, noe som jeg tror jeg er om ikke lenge... Er i uke 34+4 etter UL, men etter min termin og at jeg kjente liv tidlig, så hadde jeg termin igår...
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2010 Oi, så det kan være fødsel i sikte?? Jeg vet at jeg er helt moden og har åpen mormunn, så det er ikke usannsynlig at det kan være det.. Skal på kontroll i morgen, så blir spennende å se hva de sier på sykehuset. Hvordan håndterer du kvalmen forresten? Cola og tørr kjeks?? Spiser du noe spesielt? Jeg har også mye nedpress om dagen. Må gå med bena langt fra hverandre. Hvordan er det hos deg?
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 Mye nedpress, orker såvidt og gå over gulvet.. for da føles det som om ungen er på vei ut... Magen min sank mye 16 januar, har mye vonde kynnere/maserier og murringer i ryggen.. Sitter mye i massasjedusjen med godt varmt vann over korsryggen, det hjelper så utrolig, er ikke godt å gå slik. Sover lite på natten, enten må jeg på do eller så er det vondter og kramper i bena.. Jeg drikker mye cola zero/light, og spiser mye salt mat/chips, det hjelper meg iallefall... Som jeg sikkert har sagt allerede, så er jeg allerede moden med 1-2 cm åpning...
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 27. januar 2010 Det høres ut som det skjer mye hos deg om dagen, så skjønner at du tror det nærmer seg nå! Er spent selv for kontrollen i morgen! Blir spennende å følge deg videre :-))
-marie- Skrevet 27. januar 2010 #6 Skrevet 27. januar 2010 Hei, Jeg fikk kvalmen tilbake i uke 28 forrige svangerskap, og var kvalm resten av det svangerskapet. Legen mente at barnet tar såpass mye plass at organer blir klemt osv., at det er derfor!?!! Jeg fødte 1 uke over termin sist. Håper det går over for deg! Grusomt å være kvalm over lang tid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå