Ladycaliente Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Skrev i går ang om at jeg hadde forhøyede leververdier..Og i dag fikk jeg beskjed om at jeg blir lagt inn og satt i gang i morgen.. Hadde virkelig håpet på å slippe det:( Vil faktisk heller gå 2 uker over termin enn å bli satt igang Er også så masse fæle historier som verserer om det å bli satt igang..At det er såååå mye verre? Håper i alle fall at jeg er ganske så moden så jeg slipper å ligge i flere døgn og kanskje måtte ende opp med keisersnitt. Er forøverig 16 dager til termin Noen som kan trøste med en god(e) historie®? Håper også jeg slipper å være på sykehuset så lenge etterpå, har jo seperasjonsangst når det gjelder datteren jeg allerede har.
lambi Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 Heisann! Jeg ble satt i gang med nummer to, pga vannavgang. Vannet gikk to dager før jeg ble satt i gang. Først fikk jeg en modningstabletter, de førte til at jeg akkurat på grensen fikk bli satt på drypp 8 timer etter. Ble satt på drypp, og riene begynte å komme ganske med en gang. De kom tett, men jammen var de virkningsfulle og! Jeg fødte på en time og førti minutter! Med førstemann varte fødselen i 27 timer, og der måtte jeg og på drypp etter x antall timer. Er ikke i tvil om hva jeg ville foretrukket hvis jeg kunne velge denne gangen! Ja, det var intenst mens det stod på med nummer to, men kan ikke huske at smertene var verre med nummer to enn med førstemann. Og man er jo i så mye bedre form etterpå når fødselen ikke drar ut i tid! Jeg reiste hjem etter et halvt døgn med nummer to i strålende form, med førstemann var jeg utslitt i flere dager etterpå!
b77h Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 Vil bare ønske deg lykke til :-) Og siden de velger å sette deg i gang nå, så er det helt sikkert nødvendig - så bra de gjør det. Mange, mange som blir satt i gang hvert år - det trenger nok ikke bli en verre fødsel av den grunn!
mammaen til 2+1 Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 Hei, sniker meg inn her for å svare deg jeg... Jeg ble satt i gang sist graviditet pga av vannavgang uten rier. Fikk time til igansettelse to dager etter vannnet var gått, var heldigvis moden så jeg ble satt rett på drypp. Min fødsel varte i 2 timer og 10 min fra føsrte rie. Det var intensivt men ganske greit at det gikk fort. var veldig pigg etterpå. Nå skal jeg ikke skremme deg, men jeg ser på min fødsel som en fæl opplevelse... MEN ikke fordi den var i gangsatt... det ble bare fælt fordi jeg var utslitt etter to døgs venting uten vann til lillegull i magen. Jeg var rett og slett i kjeller når jeg kom inn på fødestuen og satt å gråt og gråt da JM kom inn. Hadde jeg vært i godt humør og ikke helt deprimert skulle jeg tatt fødselen på strak arm! Det jeg vil ha fram her at fødselen har ganske mye med hvordan du er innstilt på den. Tenk at du skal få møte babyen din allerede i morgen!!! =) =) =) =) Et lite tips... når det gjør så vondt at du virkelig tror at du ikke orker mer... da er fødselen rett rundt hjørnet!! Jeg gikk fra 5 til 10 cm på 4 rier... så ikke la deg miste motet av hvor mange cm du tror du har.. =) Plutselig så er du i mål! =)
mammaen til 2+1 Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 Det er forresten 1 år i dag siden fødselen.. =) 27.01.09 kl 14.10 kom han til verden og i dag er han alltså ett år! Tiden løper!
Ladycaliente Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 27. januar 2010 Tusen takk for at dere tok dere tid til å svare jenter..Godt å høre om andres opplevelser. Altså intense rier og smerte er jeg ikke redd for..Når vannet mitt gikk med 1 mann så tok det 3 timer før hun var ute..Og jeg trodde virkelig jeg ville dø av smerte. Jeg hadde ikke pause mellom riene og smerten var bare helt forferdelig og intens. Vet at igangsettelse er en veldig vanelig sak..Men syntes liksom det var litt skremmende.. Men igjen takk for gode ord jenter, håper det går rimelig raskt og uten problemer..
bittelill Skrevet 27. januar 2010 #7 Skrevet 27. januar 2010 Jeg har en søster som ble satt i gang med sin nr 3, da hadde hun et keisersnitt og en overtidsfødsel som dro ut i tid med påfølgende store blodtap bak seg. Igangsettelsesfødselsen var helt fantastisk for henne, ikke for intense rier, ikke for lang tid, og hun var i superform etterpå. Så det finnes solskinnshistorier også, og sikkert mange av dem, men folk roper høyere om skrekkhistoriene sine, så det er ofte dem man hører. Masse lykke til i morgen
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 27. januar 2010 #8 Skrevet 27. januar 2010 Jeg har ikke født før, så aner jo ikke hvordan det er, men jeg vil ønske deg masse lykke til. Prøv å fokuser på det positive: at du snart får ha det lille nurket ditt i armene dine! Jeg er sikker på at det kommer til å gå kjempe bra... blir sikkert å ta litt lengre tidi begynnelsen siden du skal modnes og sånn, men det er jo bare å vente-ha med godt med ting å gjøre på, og prøv å slapp av! Gi kroppen rom til å jobbe for deg! Masse, masse lykke til! Det kommer til å gå helt fint!
2tettebabyer Skrevet 27. januar 2010 #9 Skrevet 27. januar 2010 jeg skal og bli satt i gang i mårra så da er vi i samme båt. Har vært litt redd jeg og etter mange historier som ikke er så bra å lese, men i det siste har jeg hørt så mye positivt fra folk som har blitt satt i gang at jeg ser lysere på det. og tenk: vi skal endelig få se babyene våres etter 9 mnd med venting!! Dette SKAL vi klare :-) masse lykke til med fødsel, dette klarer du heeelt fint :-)
Wera72 Skrevet 27. januar 2010 #10 Skrevet 27. januar 2010 Jeg har blitt satt i gang i mine to siste svangerskap og det gikk fint. Fødsler på rundt 6 timer og ingen komplikasjoner. Eneste smertestillende var lystgass. Så tror du kan slappe av. Selvfølgelig er det vondt å føde, men ikke vondere å bli satt i gang enn naturlig fødsel. Min første kom av seg selv. Masse lykke til,
Gjest Skrevet 27. januar 2010 #11 Skrevet 27. januar 2010 hei jeg ble satt i gang forrige mandag, med en ballong i livmoren, denne skulle gi meg mer åpning, fikk time til å ta den ut tirsdagen etter klokken 11. (jeg var to uker over termin). fikk litt menstruasjon smerter av den, men det hjalp å ta noe paracet og ligge i sengen å se film:) i ti tiden om kvelden startet riene, 00.30 var vi på klinikken, fikk epidural og alt var bare helt fantastisk for meg da. gutten kom ut 13.37 tirsdagen, så tok 13 timer, men i og med at jeg ble satt i gang fikk jeg masse masse smertestillende så jeg hadde ikke så mye vondt, var ikke engang vondt å presse ut gutten, så her er ingen negativ opplevelse med igang setting!!! ønsker deg masse lykke til, trøst deg med at det ikke er så lenge til du får holde babyen din:)
Athravil Skrevet 28. januar 2010 #12 Skrevet 28. januar 2010 Hei, Jeg ble satt igang sist pga av høye gallesyrer var da akkurat nådd uke 37. Fikk ballong først og det var meningen jeg skulle hjem for å sove, men med to fingres åpning falt den ut med en gang så jeg måtte bli på sykehuset. Fikk modningspiller opp i skjeden før jeg la meg og på morgenen. Kl 14 tok de vannet og da satte smerterier inn for fullt. 2223 var jenta mi født. Fra smerteriene startet og til pressriene begynte var det veldig intenst og ingen pauser mellom riene, men det har du jo allerede opplevd i din første fødsel:) Jeg fikk litt komplikasjoner under pressfasen, men det skyldtes mange ting - som barnets stilling - mulig stjernekikker, dårlig stilling for meg ble foretrukket av jm, epidural satt alt for sent førte til riesvekkelse og stort barn - ingen på sykehuset forventet et 4 kg barn i uke 37. Fikk kun manuel hjelp - ingen vakuum, tang eller ks. Lykke til i dag - håper alt går raskt og greit for deg og babyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå