Gå til innhold

Hjelm i bhg - aking og ski ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det i overkant hysterisk å sende med 6 åringen sykkelhjelm/skihjelm i bhg for å bruke under aking ?

De har en lang bakke som er brøytet og nå nærmest islagt. Denne aker de i , og står på langrennski. Det kan til tider bli høy fast, og de har vanlige rattkjelker og akebrett.

Ja eller nei ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes vel personlig at det er unødvendig, men bhg personalet må jo se ann bakken om de kan bruke akebrett eller ikke.

Hos oss så hender det vi må si at i dag holder det med rumpeakebrett for bakken blir for glatt og det er uansvarlig at de kjører med større akebret.

Min personlige mening bare:0)

Skrevet

Vet ikke om det er hysterisk, men i vår barnehage er det påbudt med hjelm for å ake/sykle. Det har vært et par uhell, så etter det har de sagt at alle som vil ake eller sykle skal ha hjelm.

Skrevet

Med snø i bakken er det "hysterisk", ja.

Med is i bakken vil jeg påstå det er uforsvarlig å la ungene ake der i det heletatt ;-)

Skrevet

Mine må bruke hjelm når de går på skøyter, men har aldri fallt meg inn å sette på de hjelm når de skal ake eller gå på langrennski..

Men i barnehagen vi bruker stenger de akebakken hvis den blir helt islagt, ihvertfall får de ikke lov å bruke noe akeutstyr der, men må bare ake på rompa.

Skrevet

Min personlige mening er at de burde stenge akebakken hvis det bare er is i den. Kun bruke rompeakebrett, og iallefall ikke stå på ski!!!

Skrevet

Hjelm når dem aker er jeg enig,men ikke på vanlig bortover ski..

Men er det påbudt med hjem når dem sykler på 3 hjul sykkel hos dere??Jeg prøvde å foreslå det i barneh,men dårlig medhold.Har sett mange av dem største sykle VELDIG fort!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...