Gå til innhold

Svigermor er frekk! (Ang navnevalg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har valgt et helt vanlig (gammelt) norsk navn til jenta vår som vi syns er fint, og som også er oppkalling etter min bestemor.

Svigermor gir tydelig uttrykk for at hun ikke liker navnet, Sist hun ringte sa hun 'jeg har aldri likt det navnet, men jeg har begynt å like det nå' men jeg hører jo på henne at hun ikke mener det.

Jeg blir så lei meg. Det er helt greit at hun ikke liker det,

men kan hun ikke bare holde kjeft. Hun trenger ikke kommentere det hver gang jeg snakker med henne. Vi kommer ikke til å velge et annet navn uansett.

Når hun ringer sier hun også 'Hvordan går det med babyen din'?

For det første er det jo ikke bare min baby, men vår.. og for det andre har hun et navn. Jeg har så lyst til å svare det, men tør ikke. Jeg har ikke lyst til å være frekk og nebbete, men det er jamen like før.

Hele kjerringa er bare falsk og ekkel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi da, her ligger det mere til situasjonen enn et navnevalg, aner jeg.

Skrevet

Enig - svigemor er frekk. Hun har valg navn på sitt/sine barn og har ingenting med hvilket navn dere velger. Hun burde ha dannelse nok til å holde kjeft.

Hev deg over det, og håp at hun blir en super bestemor for det!

Skrevet

Her er svigermor fornøyd, for hun er oppkalt ;)

Men av alle typer mennesker er naboene mine ikke fornøyde med vårt navnevalg. Tro det eller ei. Barnet har to navn, vi bruker bare det ene. Naboene bruker konsekvent det andre.

Skrevet

Min x svigermor likte ikke vårt navnevanlg heller.Kan ikke kalle han for Theodor! Nå elsker hun det:)

Skrevet

Hi, du får bare vente til svigermor har kommet over trassen. Så vil du se at hun liker navnet. Har egentlig ingen valg.

Skrevet

Når hun spør hvordan babyen har det, så svarer du bare "Anna har akkurat fått mat og ligger å gurgler".

Overhør alle kommentarer om navnet, og bruk det masse selv !!

Og slapp av, når hun blir skikkelig kjent med babyen, så blir hun dødsglad i henne og navnet vil etterhvert bli et av de vakreste hun vet... ;))

Vedder på at om 2 års tid så vil hun ha svært vondt for å innrømme at hun var negativ til navnet... ;)

(men tror også at det er mer enn et navneproblem her...)

Skrevet

Neimen, kjære vene da. Er vel ikke noe å bry seg om. Min mor mislikte sterkt navnet på minsten og jenta mi, men har fortalt henne at hun ikke kan noe for at hun har dårlig smak. Og hvis det er slik at du syns hun er falsk og ekkel, er det ikke sikkert hun liker tryne ditt heller. Sånn er livet.

Skrevet

Her ville svigermor at vi skulle kalle den lille etter farfar. Dette navnet er gammeldags og ikke vår smak i det hele tatt. Så vi sa at vi hadde funnet et annet navn og da sa hun at det navnet rett og slett var styggt!!! Unødvendig og si at jeg ble ganske forbanna...

Det irriterer meg faktisk grenseløst at besteforeldre skal blande seg inn i navnevalg og krittisere navn som vi som foreldre velger ut. De har faktisk ingenting med det og hvis de ikke er overbegeistra for navnet så bør de ha vett til og si det på en pen måte eller bare holde kjeft.

Skrevet

Kan godt hende hun ikke liker meg.. :)

Men det bryr jeg meg egentlig ikke om..

Det med navnet tror jeg egentlig er at hun kjenner ei gammel dame som hun ikke liker noe særlig som heter det samme, men hvis man skal tenke sånn er det jo ingen navn som går an til slutt.

HI

Skrevet

Det er nettopp det. Moren min kjente en gammel, grisete mann som alltid hadde matrester i skjegg og bart som het det samme som guttungen. Og jentas navn var fullstendig utdatert og ingen som brukte lenger. Hun liker de nå, og synes etterhvert at navnene er svært så fine.

Skrevet

Min mor har ikke likt navnevalget til noen av mine tre barn, har kalt navnene kjedelige hver gang. Så har hun foreslått noe helt annet som hun syntes vi burde ha valgt. Svigerfamilien var også veldig misfornøyd med navnevalget til andremann, og ba oss velge noe annet.

Vi kunne ikke brydd oss mindre!!!

Skrevet

Her så oppkalte vi jenta etter min mor(som er oppkalt etter hennes bestemor,osv..), og hun har et spesielt navn... Hun prøvde da å få oss til å gi henne et mellomnavn som var oppkalt etter henne... men vi gav datteren vår etternavnet til svigermor, så da ble hun glad... Men vi slet verre med besteforeldrene til samboer. de bare kalte hun noe heelt annet siden de ikke likte navnet. da sa jeg klart ifra! så de gav seg til slutt....

håpløst at de skal bry seg.. navnevalg er personelig og der burde foreldrene få lov å besteme HELT alene!

Skrevet

Dette er grunnen til at vi ikke har sagt noe til noen om navn før barnet er født og navnet er gitt. Det er alltid noen som ikke klarer å dy seg for å si noe negativt selv om de vet at de navnene som er nevnt som aktuelle selvsagt er valgt av foreldrene fordi de liker det.

Men når vi først har valgt har jeg aldri hørt noe annet enn skryt, og det skulle i grunn bare mangle.

Hvem er det som kommer og klager når navnet allerede er valgt?? Glad vi ikke har noen sånne rundt oss.

Jeg syntes selvsagt selv at noen navnevalg er helt koko, men det sier jeg jo ikke til noen. Bortsett fra om noen av mine nærmeste ville kalle barnet sitt for Vidkun eller noe, da hadde det nok vært vanskelig å ikke kommentere at det kunne blir fryktelig belastende for barnet..

Skrevet

Svigermor her gav også uttrykkk for at navnet vi valgte til vår første var grusomt. Hun klarte å beskrive ganske bra hva hun syntes om det.

Skrevet

Vidkun faktisk.. Stakkars unge!

Skrevet

Farmora mi hatet mitt navn, og sa visst fra endel ganger til mamma. Fæleste navnet hun hadde hørt!

(Jeg heter Susann, og er fornøyd selv;)

Det er det som er viktigst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...