xxxJulianexxx Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Noen som vil innrømme sine egne feil her? Ettersom det er så lav terskel for å dømme andre mener jeg! Jeg er en lat mamma jeg. Jeg fyker ikke opp ved den minste ting. Jeg utsetter ofte ting vi skal gjøre. Jeg er lat når det gjelder rydding og husarbeid. Dessuten tillater jeg meg å sove så mye jeg kan.
Monajenten Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 Jeg er litt for trøtt og sliten om ettermiddagen, og er ikke så flink til å aktivisere etter barnehagen og skolen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 Jeg kjefter altfor mye Ungene får saft, brus og godteri når det IKKE er lørdag Jeg kan være tidvis lat med aktivisering av ungene, men så har de jaggu ikke vondt av å kjede seg heller Jeg fyker heller ikke opp ved den minste ting, og strofa "opp igjen" er i bruk hver dag...
CMH Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 Jeg er lat, sad but true. Huset er ikke bestandig strøkent. Det hender at hun får en bolle ol når vi er på butikken, eller går hjem. Hun får vanlig youghurt, ikke sånn naturell skvip youghurt. ;O Mao er vi ikke superstreng når det kommer til sukker. Det hender faktisk at jeg slumrer/halvsover mens hun er våken i sprinkelsenga sin. Shoot me. Vi står faktisk ikke opp kl 6 selv om hun er våken da.
3småtroll♥ Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 Er ikke noe tålmodig mamma.... Har to jenter som flyr i tottene på hverandre hele dagen og lilleknott som er i sin beste trass om dagen.. Da må jeg inrømme at jeg ikke klarer å være like rolig som jeg vet jeg burde hele tiden! Blir fort mye krangling med jentene:(
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 27. januar 2010 #6 Skrevet 27. januar 2010 Det hender jeg dupper på sofaen en tidlig lørdags morgen når Handy Mandy ruller over skjermen. Det hender også at jeg blir sint, selv når det egentlig ikke er så voldsomt god grunn for det. Jeg er ikke alltid like tolmodig og det har hendt at jeg har hevet stemmen. Likevel overøser jeg ungen med kjærlighet, hun mangler ingenting og lever i et trygt, godt og stabilt hjem. Hun får vær dag høre hvor glad vi er i henne og vi støtter henne i det aller meste. Hun er harmonisk, lykkelig og veldig omsorgsfull. Det er totalen av alt som gjør meg til den gode mammaen jeg er!
lille sprelle Skrevet 27. januar 2010 #7 Skrevet 27. januar 2010 er ikke helt til stede når jeg er dårlig (og det er jeg ofte)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 27. januar 2010 #8 Skrevet 27. januar 2010 Jeg hisser meg for fort opp og kjefter langt mer enn jeg har lyst til. Og så er jeg ikke noe flink til å leke fantasileker. Det er de tingene jeg har dårlig samvittighet for. Lista som går på "feil" ting man gjør men som jeg ikke har dårlig samvittighet for er mye lengre, feks gir "vanlig" yoghurt, kan slumpe til å servere pizza og brus midt i uka og bestikke med bolle når jeg trenger å få gjort noe.
therehag Skrevet 27. januar 2010 #9 Skrevet 27. januar 2010 Jeg prater for lite med hun.. bare føles så rart å skravle med en som ser på deg og sier "dhø?..."
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 27. januar 2010 #10 Skrevet 27. januar 2010 Jeg har latt jenta mi fått gele og vaniljesaus etter middag 2 dager på rad... Er sjeldent jeg sitter på gulvet og leker med henne.. Mest fordi hun stikker en annen plass når jeg setter meg ned på gulvet til henne...
Piken på landet Skrevet 27. januar 2010 #11 Skrevet 27. januar 2010 Jeg takler stress dårlig, og når to jenter slår seg vrange på en gang når vi har dårlig tid, da klikker jeg. Blir skikkelig sint altså :-( Åsså er jeg fryktelig dårlig til å sette meg ned å leke med dem på deres premisser. Og litt for rask til å sette på tv'en, for det er jo så deilig når de er stille så jeg får gjort litt husarbeid uten forstyrrelser... Men heldigvis har jeg en mann som er veldig flink og kreativ og leker en del med dem, lager på hytter osv :-)
Tøysetipp Skrevet 27. januar 2010 #12 Skrevet 27. januar 2010 Hvorfor skal vi legge oss på rygg med labbene i været og plutselig innrømme våre feil fordi vi ikke nødvendigvis er enig i hvordan andre organiserer sine liv? Jeg likte det ene svaret som sa at det er totalen som gjør henne til en god mamma. Jeg synes det er uforsvarlig å la en 5-6 åring koke kaffe med to yngre søsken tilstede, uten voksne. Jeg ser for meg et skrekkscenario hvor storesøster snubler i bena til lillesøster med kokende kaffe. Ja, det er klart vi ikke er perfekte og at vi har dager som ikke er like tålmodige og effektive. Jeg synes ikke noe om barn som koker kaffe eller te uten sammenligning for øvrig da vi var små gjorde man mange ting som heldigvis er mer opplyste per i dag.
Gjest Skrevet 27. januar 2010 #14 Skrevet 27. januar 2010 Jeg er også litt for lat. Er veldig "flink" til å slenge meg på sofaen med dataen i fanget mens hun sitter/kryper rundt på gulvet og leker og koser seg alene. Får dårlig samvittighet for at jeg ikke aktiviserer henne så mye, men hun er jo uendelig FLINK til å leke alene Jeg kjefter ikke ofte, virkelig ikke, men jeg kan ha det med å heve stemmen om hun sitter og hyler for ingenting. Gjorde det her om dagen da jeg sto og skrelte druer til henne og hun satt og hylte og skrek (stakkars, hun var jo bare utålmodig og ville ha druer NÅ!) men da snudde jeg meg og sa: NÅ MÅ DU SLUTTE Å HYLE SÅNN!! hun kikka bare på meg med store øyne, lettere sjokkert. Fikk såå dårlig samvittighet, men avogtil renner begeret over, hehe.. :S Det var vel det. Men jeg ser på meg som en veldig god mor, overøser henne med kjærlighet hver eneste dag, forteller henne hvor uendelig glad jeg er i henne og hvor utrolig skjønn og god hun er. Hun har alt hun trenger (og litt til) og hun lever i et godt og trygt hjem sammen med to foreldre som elsker hverandre veldig høyt
melkekua™ Skrevet 27. januar 2010 #15 Skrevet 27. januar 2010 Altfor mange....huff.....jeg kjefter og maser konstant føles det ut som. Jeg er lat mtp rengjøring og rydding ++++++++++++++++++++++++ lista hadde blitt veeeeldig lang gitt!
FanteGuri Skrevet 27. januar 2010 #16 Skrevet 27. januar 2010 Finnes vel ikke noe fasitsvar om hva som er feil eller riktig for den saks skyld.. Men, jeg føler jeg gjør litt feil, siden vi ikke har fast godteridag på lørdager, er ikke for fråtsing, jenta vår får heller smake litt søtt nå og da hun. Og ja, hun får lightsaft til middag, fordi pappaen hennes ikke greier å la være å drikke saft eller brus til middag (jeg drikker vann, men hun vil jo sef ha det samme som pappa). Ellers er jeg ikke den mest tålmodige mor i arken, jeg kjefter litt til tider, men er også veldig flink til å skryte og overøser henne med klemmer, kyss og gode ord. Vi har ei flott og tillitsfull jente med godt humør og gode venner i barnehagen som hun viser omsorg og er snille mot. Utviklingsmessig ligger hun akkurat der hun skal være. Føler at jeg er en brukbar mor.
xxxJulianexxx Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #17 Skrevet 27. januar 2010 Selvfølgelig er vi gode mammaer også. Men det holder vel at barna våre vet det?? Gjør det ikke?
Thea841 Skrevet 27. januar 2010 #18 Skrevet 27. januar 2010 er alt for trøtt om mårran...b menneske delux...ikke vant til å stå opp klokka 5-6.....så da setter jeg ofte på tegnefilm, åsså sitter hun i ro å ser på, mens jeg slumrer på sofaen:p er også mårragretten hvis dagen starter for tidlig!!
nelliik m/blå & rosa Skrevet 27. januar 2010 #19 Skrevet 27. januar 2010 Jeg har ofte lite energi og er trøtt på ettermiddager, lite tålmodighet også )
Manhattan skyline Skrevet 27. januar 2010 #20 Skrevet 27. januar 2010 En av de mest "helsebringene" trådene jeg har sett her inne på lang tid... Puh! Godt å se at alle har sine ting.. PS! Jeg er lat :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå