Gå til innhold

Dette er jo helt motstridende - Bilstoltest !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på forbrukerrapportens test av seter klasse 2, og HTS izi setene.

Izi combi x2 får karakter 27, og under middels. Mens izi kid x1 isofix får 72 poeng og best i test.

MEN. Disse er jo bygd med nøyaktig samme skall, det er bare festemekanismen som er forskjellig.

Combi får trekk for vrien montering, det er jo helt grei i forhold til den enkle isofix løsningen.

Men på combi står det på sikkerhet :

brukbart i sidekollisjon, men stor belastning for barnet i frontkollisjon, sæårlig fremovervendt.

På isofix setet står det : Oppnådde høyest mulig poengsum da det ble testet i frontkollisjon.

Dette skjønner jeg ikke. Forutsatt at begge setene er festet korrekt, skal det jo ikke være så stor forskjell ? Belastningen på barnet må jo bli like stor i iso fix versjonen, siden setet og selene er identisk ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På hts sine sider oppgir de også HTS izi combi som testvinner i en annen test.

Ikke lett å bli klok.

Ser at iso fix kid kun er bakovervendt, mens isofix combi som ikke er testet, kan vendes på lik linje med vanlig izi combi.

Skrevet

Såvidt jeg husker har combi fått gjeldende poengsum utfra forovervendt posisjon, de oppgir den dårligste. Bakovervendt ville den fått et annet resultat, såfremt den er montert korrekt. Dette gjelder også britax multi tech som også kan brukes begge veier. De har der også oppgitt resultatet for forovervendt bruk:p

Skrevet

Ok, så om de hadde testet den vendbare iso fix modellen, hadde den kommet tilsvarende sårlig ut da.

Skrevet

Husker ikke detaljene, men man kan anta at den ville fått vesentlig dårligere enn kid'en ja:p Jeg har multi-tech som fikk tilsvarende dårlig res, og sendte mail til trygg trafikk om det. De forklarte det sånn for meg, at de har testet begge veier men oppgir kun dårligste testresultat, som da er forovervendt. Skikkelig vanskelig å forstå testen da:(

Skrevet

Ps. er ikke trygg trafikk som har testet altså, men jeg spurte dem om råd:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...