Gå til innhold

Kynnere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 18, og har i går og i dag hatt en slags svie, stramninger i magen.. kjennes egentlig litt ut som kynnere, men er ikke det litt tidlig? Har droppa jordmor denne gangen, men nå skulle jeg gjerne hatt noen å spørre....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som kynnere, ja. Ikke uvanlig at man kjenner det første gang rundt uke 18, men det starter visst enda tidligere for livmora trener seg på fødsel. Kjente første kynner for noen dager siden, når jeg var 20 uker på vei. Nå har jeg flere per dag. Det hadde jeg sist jeg gikk gravid også, men det økte på mot slutten av svangerskapet og ble litt heftigere.

Det er vanlig at man har flere 2. gang har jeg hørt.

Skrevet

Hei du!

Jeg hadde tonnevis med kynnere sist. Da sa jordmor at det var mest vanlig/ hyppig med kynnere i første og tredje trimester (men at man har den gjennom hele svangerskapet men altså mindre i 2.tri).

Det er ikke farlig - egentlig bare bra for da trener jo livmoren seg opp til å bli sterk, og fødselen går gjerne lettere. Hvis det blir for mye kynnere derimot så er det gjerne et tegn på at kroppen stresser og at du bør ta det mer med ro. I værste fall kan du få tidlig fødsel. Fikk råd om å legge meg ned og slappe av da skal de helst forsvinne i løpet av noen minutter.

Jeg er 12,5 og kjenner allerede at jeg har flere kynnere hver eneste dag, men siden jeg hadde så mye sist så er jeg kanskje mer var på å kjenne de enn mange andre.

Bare tenk på at kynnerene sparer deg for tid hver gang du får de (om det ikke blir for mye da). =O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...