Gå til innhold

Svir og er rød nedentil - jente 3 år...tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jenta mi på 3år klager veldig over at det er vondt der nede i dag, hun vegrer seg litt for å gå og tisse også. Jeg får nesten ikke lov til å se og i alle fall ikke røre, men kunne ane at det er litt rødt, så jeg antar det svir når hun tisser.

Kan det være sopp? Eller er det noen som har noen gode tips til noe som lindrer?

Vet at å passe på at hun ikke er fuktig er viktig, så skal være flinke til å sjekke henne og lufte så ofte vi kan:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hender min tuppe på 4,5 år også er litt rød nedentil. Hun har det litt for travelt med å leke igjen, og tørker seg ikke godt nok.

Når jeg ser at hun er rød vasker jeg med en klut, lar det tørke og så tar jeg et lite lag på med zinksalve....og så pleier hun å være fin igjen dagen etter.

Skrevet

Naf stellekrem er fantastisk. Når jenta mi er sår bruker jeg litt pudder, og så naf stellekrem. Funker som bare det! Sikkert lurt å følge med om hun får feber, i tilfelle det kan være urinveisinf. Da vegrer de seg ofte for å tisse.

Skrevet

Det kan være sopp. Vet om en liten jente som bare tåler pampers sensitive sine våtservietter og alle andre (selv neutral og andre milde) kan forårsake sopp.. Foreldrene fikk beskjed om å bruke canesten av helsestasjonen. Det fungerte

Skrevet

Det er relativt sjelden at jenter som er ute av bleier får soppinfeksjoner i underlivet. Langt vanligere med bakterielle infeksjoner. Men det må man nesten ha en lege til å finne ut av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...