Calexico Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Nå er jeg sikkert skikkelig teit.. Men er så skeptisk til å ta medisiner som jeg ikke veit om jeg trenger. For to uker siden hadde jeg utvidet nyrebekken og de sa jeg skulle være litt obs på uvi. Jeg må OFTE på do, men er ikke noe vondt eller noe. Men stakk innom legen med urinprøve bare for sikkerthetsskyld. Det var noe utslag på leucocytter, men ikke noe annet. Fikk med meg selexid jeg skal ta i fem dager. Men jeg trodde ikke leucocytter alene kunne påvise at jeg har uvi. Noen som har peiling?
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 Ta den medisinen du! En uvi kan i værste fall sette i gang fødselen, og det er ikke noe åspøke med. Var selv inne for snart 2 uker siden og fikk stoppa opp fødselen min pga en uvi jeg ikke ante at jeg hadde. Når man er gravid ligger som oftest symptomene på uvi skjult, og man merker ingenting...
Calexico Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 27. januar 2010 Takk for svar. Det hørtes ikke noe særlig ut, så bør jeg nok ta den medisinen ja.
Diddels Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 Leukocytter er nok for å påvise uvi. Hvis du har vært litt plaget med dette så drikk tranebærjuice. Høres kanskje ut som tull men det hjelper big time! Medisinen er viktig å ta, og husk hele kuren, ellers kommer det bare tilbake. UVI kan igangsette fødselen for tidlig hvis den forblir ubehandlet og blir verre.
ano`num *17.03.10* Skrevet 27. januar 2010 #6 Skrevet 27. januar 2010 Jeg hadde flere uvi i forrige sv.skap uten å være klar over det. Fikk smerter oppover høyresiden i enkelte av de. Jeg ble fulgt opp av gyn en periode og var bra. Når fastlegen skulle overta trodde han ikke på det gyn skrev og nektet å gi meg flere kurer. Det førte til store plager hos meg i 6mnd etter fødselen! Jeg ville helt klart tatt medisinen. Det er forresten ganske vanlig at gravide ikke merker uvi.
Calexico Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 28. januar 2010 Da er kur påbegynt! Siden jeg for to uker siden var på ullevål pga magesmerter , som viste seg å være utvidet nyrebekken og at den ene urinlederen lå i klem, er det vel ingen sjanse å ta. Vil ikke tilbake dit før i april! Takk for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå