Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Min pappa er ikke min biologiske far. Han er gift med mamma (min biologiske), men har ikke adoptert meg. Når han dør, vil jeg da ikke arve han? Jeg har ingen kontakt (eller kjennskap) til min biologiske far, og vil natrurligvis ikke arve han.
Gjest Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 Din mor vil vel arve ham og du av henne, eller noe saant? Jeg vet ikke jeg, men det er sikkert lurt om foreldrene dine tar en prat med advokat slik at det ikke blir kluss
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 har de barn ilag? hvis han dør først, arver din mor han og du henne. men hvis de har felles barn sammen, skal de ha både farsarv og morsarv og blir dermed å arve mer enn deg som kun arver etter mor. han kan testamentere 1/3 del bort til deg.. men tror det er noe minimumsgrense for hva hannes rettsmessige arvere skal ha hvis han skal kunne gjøre dette. står din biologiske far derimot oppført som din far vil du arve han...
Gjest ->>- Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 Du har ingen arverett etter en juridisk stefar, nei. Om han ikke har egne barn kan mye ordnes med et testamente.
LivetErEnLek Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 Du har jo arverett etter din biologiske far selv om du aldri har hatt kontakt med han.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #6 Skrevet 27. januar 2010 Dette er riktig. Sålenge han er registrert som din far i Folkeregisteret, arver du han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå