Gå til innhold

Er bekymret, kjenner ikke noe liv enda :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er i uke 17 nå, har termin 15 juli.

Kjenner fremdeles ikke noe liv,og venter på å få mage. Er det flere som har det som meg? KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg synes ikke du skal bekymre deg! Jeg har termin 13.juli og har ikke kjent noe liv ennå, og magen er heller ikke spesielt fremtredende, ingen andre enn meg og samboer som kan se at jeg er gravid.

Når magen synes varierer fra person til person, mange ser den ikke før i uke 20 og kanskje enda senere, men noen har mage veldig tidlig, - det er vanlig å få mage tidligere når man er flergangsfødende. Venter du nr 1?

 

Jeg var hos legen på mandag, og da hørte vi hjertelyden, så da regner jeg med at alt er fint og at jeg tidsnok vil få mage og kjenne spark. Er du i tvil ta en tur til legen og be om å få sjekket hjertelyden.

 

Lykke til videre i svangerskapet, sikker på at du ikke trenger å bekymre deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei dette er nr 3..

Hm ja sist jeg var hos legen, (forrige uke), fant hun ikke noe hjertelyd. Men det betydde ikke at ikke alt var bra sa hun. Kan være at h*n ligger vanskelig til, i forhold til å høre hjertet. Skal på ultralyd 11 feb, men vet ikke om jeg klarer å leve så lenge med denne usikkerheten. Prøver å kjenne etter, men kjenner ingenting. Tipper jeg drar til legen for en ekstra sjekk i morgen.

 

Det er vel lov om man er litt bekymret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Eg er også i uke 17 (har termin 12 juli) og har heller ikkje kjendt liv. Eg trudde kanskje eg gjorde det for eit par uker siden, men det var nok berre luft ;) Legen min sa det ikkje var vanlig for førstegangsfødende å kjenne liv så tidlig og at eg nok måtte vente nokre uker til. Eg fekk høyre hjertelyden og alt stod bra til i magen, så det er INGENTING å bekymre seg for!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foresten så kan det godt være ein sammenheng mellom din "manglende" mage og vanskeligheter med å finne hjertelyd. Min mor prøvde å finne hjertelyden til fosteret mitt for nokre uker siden men hadde store problem fordi det enda lå helt nede i bekkenet. I dag hos legen kunne han kjenne at livmoren var nesten opp mot magen min og dermed har magen begynt å vokse.

Håper alt ordner seg for deg, og at du ikkje er alt for bekymra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke kjent noe liv enda, men trodde ikke at det var vanlig før sånn ca uke 20 jeg da. Og siden jeg er i uke 17 med termin 12.juli har jeg ikke begynt å bekymre meg for det. Men jeg vet jo at jeg har morkaken liggende ut mot magen min, så det kan visst ta lenger tid før jeg kjenner noe til den lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

 

Hvis det er første gangen du er gravid er det ikke sikkert du kjenner det enda.

 

Første gang jeg ventet barn trodde jeg at jeg skulle kjenne ett spark eller dunk,- men det var ikke slik. Det var mer som en liten luftboble som rørte seg opp eller ned inni magen.Noen ganger minner det mer om en muskel trekning. Nå kjenner jeg det igjen, men mye tidligere, fordi jeg har kjent det før.

 

Denne gangen har jeg morkaken liggende foran mot navlen, så jeg regner med det er LENGE til det kjennes utenpå.

 

Er du i uke 17 ? Jordmora mi sier at jeg er i uke 17...men jeg har termin 5.juli....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skyldes at jordmoren regner f.eks 17+5dager som uke 17, mens man feks her inne på barn i magen regner uke 17 fra 16+1, da man har begynt på den 17.svangerskapsuken, forstod du dette? Litt rotete forklart kanskje;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i uke 17...har nesten ikke mage og kjenner ikke noe liv. Men, jeg har vært vanvittig dårlig helt frem til nå. Lå inne på sykehuset før jul og da tok de ultralyd i uke 10 og alt så fint ut. Har også hørt på fosterlyden hos fastlegen. Skal på ny UL på fredag. Gleder meg ;)

Men jeg tenker at du ikke trenger å bekymre deg. Tror det er normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som skrev innlegget, og jeg kommenterte igjen også.

Jeg venter nr 3, så jeg syns det tar lang tid før jeg kjenner liv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei;)

Jeg skjønner at du kan være litt bekymret, men jeg tror det ikke er noe å bekymre seg over, noen kjenner det tidlig mens andre kjenner det sent.

Personlig er jeg førstegangsgravid, men har kjent liv siden uke 14, noe som var litt uvanlig syntes jordmor. Jeg er nå 17 uker på vei, og har termin 12.juli foreløpig. Hun tror derimot at jeg har feilberegnet min siste mens og at jeg er blitt befruktet litt før, så vi får nå se hvordan dette arter seg, skal på ultralyd den 10.feb, så blir spennende å se hva de sier der. Noe er det, for magen er vokst ganske mye nå, men er litt skummelt om jeg plutseli skulle være 3uker mer på vei, helt uviten.

 

Men som sagt: Du kjenner det sikkert snart. Bare ha tålmodighet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 2.gangs og er i dag 18+1. Jeg har heller ikke kjent noe enda. Med den første kjente jeg liv i uke 21 og han var rolig gjennom hele sv.skapet. Jeg er ikke bekymret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...