Gå til innhold

Helvetes hodepine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åååååå jeg tror jeg snart blir gal.

Har en sinnsyk hodepine på 3. dagen.

Vet snart ikke hva jeg skal gjøre, har mest lyst til å ligge rett ut og lukke øynene, men det passer dårlig med ønskene til arbeidsgiver.

Noen som har gode råd å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Vet hvordan du har det.. Jeg har hatt hodepine nesten daglig siden jeg var 3+5! Jeg må drikke mye vann, viss ikke kommer den snikende med en gang:( Utrolig kjedelig. Er ikke vant til å drikke så mye, derfor glemmer jeg ofte av det. Men jeg har klart meg helt uten smertestillende, for min hodepine går bort ganske kjapt når jeg får i meg vann.

Skrevet

Jeg er nå 16 uker med barn nr 3. Har vært plaget med voldsom hodepine alle tre gangene. For min del har dette antakelig vært hormonbetinget (mente legen ihvertfall), og ved uke 14/15 begynte det å gi seg alle 3 gangene.

En annen ting legen anbefalte meg var å sørge for å få i seg nok jern. Så spis brokkoli:-)

Skrevet

Huff ... Jeg også!

Våkner hver morgen med grufull hodepine :(

Håper det gir seg snart ...

Drikker mye vann også!

God bedring alle hodepinte damer!

Skrevet

Ble sykemeldt idag :(

Vil egentlig gå på jobb, det er ingen som gjør jobben min så alt blir liggende til jeg kommer tilbake, men legen mente jeg skulle bli hjemme og slappe av. Han kjente spenninger i nakken min og tror det er det som er årsaken til hodepinen.

Har klart meg uten paracet idag og føler jeg er i ferd med å bli bedre.

Ja, ja. Får ligge på sofaen en ukes tid og se arbeidsoppgavene vokse mens jeg er borte (de slutter ikke å komme selv om jeg blir borte, så desto mer å gjøre når jeg kommer tilbake).

Men hvis noen dager hjemme for å slappe av kan fjerne hodepinen, så er det kanskje verdt det :)

Har prøvd å drikke mye vann, men da blir jeg bare kvalm... Går greit så lenge jeg bare drikker litt ofte, men det klarer jeg ikke hele dagen. Tisser jo ustanselig.

Skrevet

Jeg har også vært plaget med en skikkelig bonanza hodepine. Av typen der jeg ikke tåler tikkingen fra armånsuret en gang. Dette var mest prekert i uke 14-17. Jeg er nå i uke 20 og det har heldigvis avtatt mye. Selv om det fortsatt kan komme enkelte dager. Det jeg har erfart er (som mange av dere også nevner) at mye vann, mer bevist jern inntak (leverpostei, rødbeter, brokkoli, juce til brødmat) og tilstrekkelig med søvn (ikke for lite, men heller ikke for mye) er med på å motvirke "utbruddene".

Lykke til jenter, med fine miraklene inne dere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...