Gå til innhold

blir litt frustrert...

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos legen i dag å hun fant ut at sf-målet mitt var ganske langt over skalaen,så ble sendt til jordmoren,hun å fant ut det samme, å likevel setter de meg tilbake over en uke. å ligger 4-5cm over skalaen.!

tenkte da at jeg sku ringe å få en privat ul time før å få bekreftet termin siden det varierer med nesten 3uker,men får da beskjed om at å bare få ul time i hytt å pine det går da altså ikke ann.... hva er da vitsen med privat gynekolog??!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Du forsøkte å bestille privat ultralyd, noe enhver kan gjøre når de føler for det, ofte bare for å sjekke kjønn eller så fine bilder, også får du beskjed om at det ikke går an? Dummeste jeg har hørt. Vedkommende som sa det burde skjerpe seg. Jeg skjønner veldig godt at du er litt forvirra nå. Å ha stort symfysemål og liten baby virker litt mystisk og jeg ville også ha ønsket en ultralyd til for å få sjekket opp egentlig termin. Jeg ville også tenkt at det kan være for mye fostervann. Det i seg selv er ikke farlig, men KAN i noen få tilfeller være et tegn på begynnende glukoseintoleranse eller andre tilstander, og bør derfor sjekkes opp. Får du kanskje fastlegen ellerjordmor til å kontakte sykehuset og spørre om de kan sjekke opp dette?

Skrevet

ja hun der tlf dama må hatt en dårlig dag eller noe.. skjønner liksom ikke.. å jordmor sa i dag at på papirene fra ul på sykehuset så hun at han var litt stor da å,men likevel setter de meg tilbake!!

det å bli satt uker tilbake kan jo være ganske drastisk på slutten vist man går overtid i tillegg.. syns de er ganske ufølsomme.skal ringe igjen i morgen å be om å snakke med gynekologen.

Skrevet

Hørtes rart ut å bli satt tilbake når de reagerer på stort SF-mål. Skulle heller da satt deg fram i tilfelle. Jeg ville fått en UL time for å fastsette termin, og det er det mange som gjør. Så vidt jeg har hørt er dette noe man også kan få henvisning for fra fastlegen for å finne ut. Så kanskje du kan høre med fasltlegen din ang. dette?

Skrevet

ja det logiske er jo å bli satt fram,men heller 3dager tilbake... så er da 20+6 å med ett sf mål som hører til i uke 26.. å jeg er TYNN fra før av liksom...

skal til jordmor igjen 12,så vist det fortsatt øker skal jeg be hun om å ringe ul...

Skrevet

Jeg har det samme, ble satt tilbake 2 uker på ultralyd (fant ut senere at jeg har oppgitt feil termindato til legen så egentlig skulle det vært 3 uker tilbake), og da jeg var til undersøkelse i går hadde jeg symfysemål som en i uke 23/ 24 (er 21 uker på vei ifølge UL)...og jeg er også slank fra før av. Skal til jordmor igjen om et par uker, får høre hva hun sier! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...