Gå til innhold

Hvordan legger dere babyene?


krummelure

Anbefalte innlegg

Legger dere bare barnet ned og går ut av rommet eller må dere sitte der til han/hun har sovnet, eller noe annet..?

Vi sitter der til han har sovnet, mest for å passe på at han har dyna på seg og ikke ligger der og leker med føttene sine osv. Av og til kan det ta opp til 30 min før han sovner men stort sett tar det ca 15-20 min. Begynner å bli lei av dette. Ønsker å bare kunne legge han ned og så gå ut av rommet og at han sovner fint selv hehe.. drømmetanker :)

 

En ting til..har babyene deres to eller tre lurer i løpet av dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Vi bare legger han og går ut. Han ligger som regel og skravler en ti-femten minutter før han faller til ro. Av og til begynner han å skjenne og rope, da går vi inn og putter inn smokken og sier at nå er det natta. Har fungert bra for oss. Går inn å skjekker etter han har sovnet at dynen ligger bra osv. Har dyneklyper, men bruker bare to av de (nederst på dynen).

 

Det som er litt moro er at han har en liten spilleleke som henger der, og nå har han begynt å dra i den selv. Så plutselig kommer det fine natta-sanger fra barnerommet:)

 

Min har fortsatt 3 lurer. Men de varer ca bare en halvtime hver. Han har aldri vært noe flink å sove lenge på dagen hverken inne eller i vognen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi legger han bare ned, gir smokken å går ut. må inn av og til vist han har mistet smokken å blir grinete,men han kan ligge lenge å skravle å småsutre/klage før han sovne. den rutinen har vi hatt siden han var født. men med ho første satt vi lamme t ho sovna, va veldig slitsomt, måtte sitte opp til 1/2time.

trut det blir automatisk sånn med nr 2, tiden strekker ikkje til, pluss at vi ikkje kan la en 3åring være aleina i en halv time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger han ned, gir smokk og går ut. Tar som regel alt fra 2 - 20 min før han sovner. Sjekker inn til han etter en stund og brer på han om han har sparka av seg dyna. Begynte forøvrig med sånn nattpose i forrige uke. Var egentlig ikke så begeistret for tanken, men etter at han konstant sparka av seg dyna kjøpte jeg den de har på HM. Nå har han så og si alltid på seg dyna og han har også våknet mye mindre om nettene den siste uka. Det kan jo selvfølgelig være tilfeldig, men virker som han rett og slett blir litt roligere i posen sin.

 

På dagen har han stort sett 2 lurer. Men om begge disse blir korte får han en liten dupp på ettermiddagen. Men han får aldri legge seg etter 4, for da blir det vanskelig å få han i seng til kvelden. Lur nr 2 sover han som regel 2 timer nå. 1. lur varierer alt fra 45 min til 2 t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bare legger han ned. Sier god natt nå skal du sove og mamma er glad i deg.

Så går vi ut. sovner etter ca 5 min.

Har festet dyna i bunn av sengen slik at han ikke sparker den opp med bena.

Kikker inn til han når vi legger oss:)

 

Han sover 3 ganger på dagen 30 min hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi legger han rett ned, og gir koseduk og bamsen til han. Han sovner som regel med en gang vi går ut.. Hvis han mister smokken begynner han gjerne å leke litt, men roer seg med en gang han får smokken igjen. Følger med på babycallen om han tar duken eller teppet over hodet - ofte sovner han med koseduken over seg, og så fjerner vi den når han er sovnet.

 

Lurene på dagen varierer veldig.. Men han har i alle fall 2 lurer hver dag, og gjerne en 3.lur også. I dag har vi hatt besøk, og han hadde dermed ikke den 3.luren - da er han trøtt fra kl er 6, og lagt innen kl 7. Som regel legger han seg mellom 7 og 8.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå dere er så heldige!! Her er det en evig kamp og et sjansespill :o( Men fellesnevneren er at hun trenger myye hjelp for å sovne. Enten puppen, vugges i vogn eller bysses i armene. Noen kvelder sovner hun umiddelbart til puppen, mens andre kvelder må hun bysses en stund (en sjelden gang leeenge, rekorden er 2,5 time tror jeg).

 

Vi var igang med å lære henne og sovne selv, og jeg var så stolt for at vi begynte med å få det til. Men så ble det rot ifm med tenner, litt sykdom, ute og reist osv osv... (mange gode unnskyldninger :oP) Så nå har jeg bare kapitulert helt. Vet vi må ta tak i det snart, men er så sliten om dagen så må manne meg veldig opp først. Lite hjelp å få av sambo, for hun roer seg kun hos meg (min feill selvsagt, skulle jo ha overlatt halvparten av byssingen til far men...)

 

Må få legge til at hun er verdens blideste jente på dagen. Maser ikke, er aldri sur og trenger ikke underholdes. Hun vugges i vogna på dagen, og sover 2-3 lurer på tilsammen ca 3-4 timer

 

Dagens klageinnlegg fra meg (sorry, litt sliten idag :o(

...men glad på deres vegne som har så flinke sovebebiser ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har slitt lenge vi også Magica....

Vi sitter inne hos henne.. Det nyer nå er å meite rundt i senga og skallle i kortender og i sprinklene... Da sovner hun selvfølgelig ikke.

 

Og hun har begynt å våkne ørten ganger i løpet av natta....

DEILIG....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg prøvd to ganger i dag å bare gå ut når junior skal sove. Etter ca 45 min sovnet han begge ganger. De første 20 min lå han bare der å pratet, lekte med føttene osv, men så var det ikke så artig lenger... Gikk mye inn og ut og ga han smokken, ga han en klem, ordnet dyna, og til slutt sovnet han jo. Håper han sovner fortere i morgen, ingen vei tilbake nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager legger vi han i sengen og han sovner selv-5 min -20min med snakk og latter

 

Noen ganger sovner han på puppen

 

Fanget mitt eller pappa

 

Er veldig ofte han sovner på fanget, vil så gjerne kose med han, men vi tar oss sammen og legger han i sengen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bare legger ham i sengen med smokk og dynen litt over hodet (ja han er avhengig av det), og så sier vi god natt, glad i deg. Han ligger av og til å prater litt, og smatter høylytt på fingrene, da får vi oss en god latter :)

 

Han sovner som regel etter 15 min. Er såååååå fornøyd!!! Jeg klarte det denne gangen ;) Var skikkelig styr med nr 1 som måtte bysses og bæres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gir pupp på sengen, eller i stua og legger han etterpå. Har en 2 åring fra før som sov dårlig i nesten 2 år, så denne gangen stresser jeg ikke med rutiner på noe egentlig. prøver å se tegnene, og han er i grunn lett å tyde. Våkner han så bysser jeg litt, eller sitter å småprater med han, til han er trøtt nok. M to andre søsken kan det ofte bli dager der man ikke rekker gi så mye kos man ønsker, og da tar vi det igjen på kvelden/ natta. Går så fint så. Han sover MYE ved siden av meg,og jeg nyter det! Så lenge vi får sove, så er det det viktigste :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUff... denne tråden har gått meg hus forbi!! Hvordan går det med dere nå Magica?? Ikke unnskyld deg for "klageinnlegg", vi kan ikke være solstråler full av energi og pågangsmot ALLTID ;o)

 

Kjente meg så godt igjen, snuppa her hadde våkenperioder på kvelden og som deg var det kun hos meg hun roet seg. SLITSOMT og ikke minst FRUSTRERENDE!!! Vi gjorde det slik at han var med å legge henne, jeg gjorde alt men han stod ved siden av. Etterhvert gikk han inn når hun våknet, i begynnelsen uten hell men etterhvert gikk det seg til...

 

Hun får pupp på sengekanten før hun "hives" i seng.. Sovner som regel av seg selv, men jeg er der for å legge en hånd på henne hvis hun kaver seg opp! =)

 

Har gått over fra tre til to lurer..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det Lykke2009! :o)

 

Vi har hatt noen slitsomme par uker, med sykdom og tenner. Så det har vært mye nattevåk og byssing! Men nå ser det ut som om disse berømte tennene oppe snart er iferd med å bryte ut (4 stk), så da skal jeg tilbake til å være litt "streng" når det gjelder leggingen igjen. Blir deilig å få litt forutsigbare kvelder og netter igjen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir mat på stua ca 30 min leggetid etter at han har kommet i pysjen. Så går vi på soverommet, synger 2 nattasanger og så går jeg ut. Sovner som regel med en gang (mellom kl 19 og 20). På natta er det litt vanskeligere å få han til å sove igjen når han våkner, for da vil han ha pupp og kos, men i natt var første natta uten amming og han fikk ikke komme opp i senga. Begynner på jobb om 1 mnd og må få dette på plass. Det er ikke forsvarlig å begynne på jobb nå i denne halvkomaen som kan bli på dagtid pga usammenhengende søvn ....hehehe :)

 

Han sover 2-3 ganger om dagen, alt etter hvor lang lurene er. To lange = 1 gang i 11/12 tiden, og 1 gang i 16-tiden. 3 Korte= ca 11, 14 og 17. Får ikke sove etter kl 18. Sovner samme tid på kvelden selv om han har siste lur kl 16 eller 18. Litt rart.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...