Corneliuss Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Mannen min har plutselig blitt så keen på å kjøpe hus nå før vi får baby =O). Nå skal vi plutselig på 4 visninger denne uken (i alle fall han - jeg må se ann formen fremdeles). Noen som har flyttet i løpet av graviditeten eller rett etter babyen kom i hus? Er det så slitsomt som det høres ut? Eller er det kanskje like greit å bli ferdig med det? Hadde jo vært deilig med egen hage til sommeren kom... =O)
Frk Fjong Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 Jeg skal også flytte nå før babyen kommer... Og da ikke bare rett borti gata heller.. hehe.. Skal flytte helt fra Sandnes til Ullensaker, så det er jo et lite stykke å drasse med seg et helt flyttelass også... Personlig synes jeg kanskje dette ble litt vel MYE oppi en fødsel og det hele, men satser på at det skal gå bra, og at gode venner hjelper til Men det er jo ikke til å komme bort i fra da.. Å flytte ER stress.. uansett om man er gravid eller ikke.. hehe..Menmen.. Hus og hage høres jo utrolig deilig ut da!
Corneliuss Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2010 Hei du! Vi har ikke kjøpt noe ennå altså. Men vi ser etter hus og hage i Osloområdet, selv om jeg synes vi hadde klart oss her litt til (har ca 105 m2 i leilighet i byen - ikke råstort med to barn men går selvfølgelig HELT fint). Men ok, jeg får legge godviljen til og være med litt på jakten =O) Har dere familie på Ullensaker? Håper du får en fin barselgruppe så du blir kjent med noen hyggelige jenter om du ikke allerede har et nettverk der =O)
Frk Fjong Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 Nei.. ingen familie på østlandet i det hele... Bare mannen som har fått seg ny jobb, og jeg som er snill og lar han følge drømmene sine..hehe.. Men satser som sagt på at det går greit.. og at jeg kommer i en hyggelig barselgruppe så jeg i alle fall får kontakt med noen
Corneliuss Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 27. januar 2010 Tror det egentlig er bra timing siden du får et nettverk i barselgruppen med en gang. Er jo ikke alltid like lett å komme som innflytter et sted uten noen forbindelser hvis ikke det er noe spesielt nett rundt en. Var jo lettere når vi var studenter og alle er like kontaktsøkende =O). Håper du finner mange i barselgruppen din du liker kjempegodt og som du har masse til felles med utover like gamle barn. =O)
tingeling87 Skrevet 27. januar 2010 #6 Skrevet 27. januar 2010 Vi skal flytte bare tre uker før termin. Samboer og jeg har vært studenter på en plass vi ikke har noe familie. Planen har alltid vært å flytte til hans hjemsted når studietiden er over. Men så ble jeg gravid og termin er 21. juni. Samboer er ferdig på skolen 3. juni... Så vi har litt av en flyttesjau å se frem til. Er så mange som ikke skjønner hvorfor vi skal flytte rett før gutten kommer, men jeg synes det er lettere å flytte med ett barn enn med begge barna (vi har en jente fra før). Og her er det heller ikke snakk om å flytte litt lenger ned i gata. Vi skal flytte fra Gjøvik til Hardanger.. Er vel 40 mil eller noe sånt. Er så lei av å bo på en plass der vi ikke har noen familiemedlemmer. Mange venner, men det er ikke så mange studenter som har barn her.. Så det kan bli litt ensomt av og til.. Men det største problemet vårt er at vi ikke har noe hus å flytte til enda:) Men alt ordner seg! Lykke til med husjakt!
*C* Skrevet 27. januar 2010 #7 Skrevet 27. januar 2010 Vi kjøpte hus rett før jul, og huset vårt ble lagt ut for salg for litt over en uke siden. Vi har hatt 2 private visninger, og en fellesvisning! Huset ble solgt igår- jippiiii :) Synes ikke det har vært så mye stress...men mannen har hjulpet godt til Jeg er kvalm og trøtt enda :/ Nå ser jeg frem til å flytte i påsken- stor terasse, nye naboer og ikke minst et barnerom Tror ikke det blir mer stress enn det man gjør det til selv....har forresten termin 11.juni. *C*
MOsl Skrevet 27. januar 2010 #8 Skrevet 27. januar 2010 Sikkert greiest å flytte før, men selv skal jeg flytte etter at to smårollinger har kommet til verden. Da går ferden til Nederland, så blir et ganske stort prosjekt, ja! Får så mye kommentarer slik som at vi kan finne på å flytte til utlandet når man får barn - og til og med to - vekk fra all hjelpen her hjemme (!), men har planer om å ta dette på strak arm. Godt jeg ikke vet hva jeg går til..
Marcus2006+Jente2010 Skrevet 27. januar 2010 #9 Skrevet 27. januar 2010 heisann:) jeg og sønnen min flyttet 50 mil nå rett før jul... og nå har samboeren min funnet et hus til oss på en gård, så da skal vi flytte igjen mn heldigvis skal flere hjelpe oss nå... å da blir jeg boende der gitt:p hehe... mn lykke til med huskjøp å alt slikt:)
sosol Skrevet 27. januar 2010 #10 Skrevet 27. januar 2010 Da jeg ventet nr 2 flyttet jeg inn i nytt hus 3 uker før termin. Heldigvis hadde jeg mange venner som hjalp oss, de plasserte meg i en stol for jeg skulle visst ikke gjøre noe siden jeg slet med bekkenløsning og kraftige kynnere. Jeg fikk sitte å komandere, de skulle gjøre alt.... Det syntes jeg var veldig realt... hehe kunne tenkt meg en slik flytterunde til jeg hehe
Vårspire-2010 Skrevet 27. januar 2010 #11 Skrevet 27. januar 2010 Jeg flytter mai og har termin i beg. av juni Jeg har stresset mye med det, men sambo sier at jeg kan passe hundene så kan de andre flytte og vaske ut.. Hihi Man sier ikke nei til det når kan har stOOOr mage! Mamman og tanten hans har allerede planlagt å komme for å vaske ut leiligheten vi bor i nå *ler* Det med egen hage til sommeren har jeg også tenkt mye på!! Og jeg gleder meg sååå til å fikse hagen, plante blomster, male hus (etter at ungen er ute!) Og så har jeg bestemt at det skal bli en utrolig fin sommer i år! Masse soldager
Corneliuss Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 28. januar 2010 Så bra at flere har kommet seg gjennom flytting i gravid form! =O) Det er kanskje ikke så stor deal. Det meste går jo om man tenker positivt! Jeg ble foresten litt giret i går. Var å så på et hus på Tåsen/ Kjeldsås/ Korsvoll (ikke godt å si akkurat hva det hører under: tror kanskje Tåsen). Tror kanskje det kan bli fint =O) Men har noen flere vi skal se i helgen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå