neekap Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Sitter og planlegger Sommerferien 2010, og det blir nok en eller annen øy i Hellas.. Liker meg godt der ) Men etter jeg fikk barn er nå kriteriene for hotell/strand litt annerledes enn før.. Jeg ønsker meg et sted med deilig langgrunn sandstrand, et bra hotell med leiligheter, bør være gangavstand til en havn eller sentrum med tavernaer og butikker.. Tror ikke jeg orker disse store resortene.. Noen som kan meg tips? Og det må gå fly direkte, orker heller ikke fergetur etter en flytur )
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 kanskje best aa ta turen innom ett reisebyra??
neekap Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2010 nja... har ikke så god erfaring med byrået her i byen.. Har snart lest meg ihjel på nett, er nesten lei ferien allerede )
Gjest Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 Naxos er fantastisk, med en herlig strand i naxos by som er veldig langgrunn og fin for småtroll :-) Men ... jeg mener nokså sikkert dere må fly til Santorini (som er flott, men ikke for små som vil ha sandstrand) og båt derfra. Men jeg vil si det er verd den båtturen.
neekap Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 27. januar 2010 ja, jeg har holdt av en reise til Naxos.. ser helt fantastisk ut der! Det eneste aberet er båtturen.. 3-4 timer fra Santorini.. Men hydrofoilen er vel kjappere kanskje.. Kan du anbefale et godt hotell også kanskje?
Gjest Skrevet 27. januar 2010 #7 Skrevet 27. januar 2010 Dårlig med hotellanbefalinger, dessverre. Reiste uten barn sist, og bodde bare på et helt ok hotell for to unge forelskede på loffing ;-) Finn et som ligger i nærheten av den store sandstranden så er det enkelt å komme seg til og fra. Det er masse hoteller i det området som så veldig fine ut, så tror ikke det skal være noe problem å finne et dere vil trives på. Hydrofoilen går riktig så kjapt, i hvertfall om den går direkte (fergen har vel et stopp på veien). Nå fikk jeg lyst på Hellastur ...
auro Skrevet 27. januar 2010 #8 Skrevet 27. januar 2010 Nå er kanskje ikke Kreta det du er ute etter, men anbefaler det allikevel. Sjekk ving.no Kato Daratso. Vi har funnet oss godt til rette der. En stille og rolig plass med flotte strender. Og bare 10 min med buss inn til Chania. Kunne også tenkt meg en tur til ei lita øy, men det får heller vente til barna blir større.
neekap Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 27. januar 2010 ja, har vært en del på Kreta. Det som bekymrer meg der er at det ofte er rødt flagg på stranda og en del vind.. Akkurat det med vinden er vel bare deilig egentlig på den tiden av året.. Takk for tipset, skal sjekkes ut :-) Er det ordentlige sandstrender der altså? ikke bare stein?
auro Skrevet 27. januar 2010 #10 Skrevet 27. januar 2010 Nei, der er det superfine langgrunne sandstrender. Og de er ikke overbefolka. Om det er rødt flagg i Platanias og Agia Marina er det ofte helt vindstille her. Anbefales virkelig til barnefamilier. Er heller ikke særlig glad i de typiske sydenplassene som Platanias, med juggel overalt og fulle skandinaviere på kveldstid. Så dette er et fint kompromiss når en reiser med tre små. Dessuten er det bare 10 min med bussen inn til Chania, så det går an å ta seg en tur dit uten at det blir en dagsutflukt. Og der går det også an å gå andre steder enn i turiststrøkene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå