Gå til innhold

overtidsdamer - hvor er dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på min 6 dag over termin her. Er det flere der ute som teller ovetidsdager. Har fått time på sykehuset til tirsdag, men jordmor sier det er underlig hvis jeg ikke føder før.....så jeg får vel vente med tålmodighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Er 12 dager over termin. Var på overtidskontroll i dag men var ikke særlig moden, kun 1 cm åpning. Legen prøvde å røske litt og ba meg sette klyster for å se om det kunne bli litt fortgang.

Ble skikkelig skuffa da det ikke var mer enn 1 cm åpning. Hadde håpet å bli satt i gang i dag. Har ny time på fredag. Da blir det satt en modningstablett opp i skjeden men det kunne visst fortsatt ta enda lengre tid før fødselen starter. Satser på at han i alle fall er her til søndag.

Nå begynner det å bli vanskelig å holde humøret oppe. Ungene begynner også å bli skikkelig lei av å vente og lurer på når lillebroren har tenkt å komme.

Håper dere andre på overtid klarer å holde humøret oppe.

Skrevet

Er en dag over tiden. Var på kontroll igår. var ikke i nærheten av å være moden engang. Så nå er det tredemølle som gjelder. Har gått 30 min igår kveld og 50 min i formiddag. Får prøve å ta meg en tur ikveld også...

Skrevet

jeg er her fortsatt 9 dager på overtid, men nåå har jeg fått bekreftet at jeg blir satt i gang enten i mårra eller på fredag... er såå spent, og gruer meg faktisk litt akkurat nå... såå blanda følelser, endelig får jeg se lille jenta mi :-) i løpet av helga er jeg hvertfall heeelt sikkert mamma :-)

Skrevet

Da må du ha lykke til.Det skal vel bli deilig å se jenta di. Nå har mi venta veldig lenge. Du må fortelle hvordan det går, om du blir satt igang i morra. Det kommer til å gå bra!! Hardt arbeid, men resultatet er det beste man kan få i livet. Husk det.

Skrevet

Det må være noe spesiellt med barn nr 3, for jeg har aldri tidligere gått over tiden før. Blitt tøyd 2 ganger disse 2 dagene av jordmor, og hun sa at d var 2- 3 cm åpning. Var optimistisk, men man vet jo ikke.....Helt stille her.

Lykke til!!!

Skrevet

3. mann her også, og 4. dagen på overtid. Har aldri gått over før. Og dette er en vanvittig tålmodighetsprøve synes jeg, og humøret er VELDIG vanskelig å holde oppe ja... For en evighetsreise....

Skrevet

Jeg er en uke over imorgen. Dette er andremann. Men jeg har ikke noe erfaring fra fødsel med nr en, for da gikk vannet halvannen uke før termin og jeg var helt umoden og måtte igangsettes og endte i keisersnitt. Denne gangen kjenner jeg hvordan det er å være høygravid på ordentlig. Kom såvidt i gang med fødselen forrige uke, da jeg hadde tegningsblødning og kom inn for å sjekke det. da hadde jeg 1 cm. Hadde deretter milde men jevne tak i et døgn på sykehuset, som tok seg opp og ble vonde og fem minutter mellom. Men så sluttet de merkelig nok, og det var stille i flere dager. Så har jeg hatt noen netter nå da jeg har trodd at det skulle bli fødsel, men etter mange timer med tak på 5-7 min mellom så gir det seg. Må vel ha nådd 2 cm nå ihvertfall håper jeg, men det er jo vanskelig å vite. Idag var jeg på akupunktur, så jeg er spent på om det vil skje noe mer i natt. Hadde innstilt meg på å gå på overtid, så det føles egentlig greit, men jeg syns det er litt slitsomt siden fødselen nesten var igang for en uke siden og jeg var på sykehuset i et døgn...

Skrevet

Er på 7.dagen idag. Skal inn på overtidskontroll på mandag, altså 12 dager over. Håper det kommer igang av seg selv før det. Sliter med en heftig bekkenløsning...

Skrevet

Hei alle overtidsdamer! :)

Her er det også 3mann! En skikkelig luring gitt!

Men, nå trooooor jeg kanskje at jeg er i gang! Tør liksom ikke tro på d..huff....

Fikk vondt i mårrest, etterfulgt av tegningsblødning..

Har hatt uregelmessige rier fra kl .09.00 til ca kl 15.

Fra kl. 16.00 til kl.19.30 rier hvert 9-10min Varighet pr. rie 1,5 min

Fra ca kl 20.00 frem til nå rier hvert 7min Varighet pr rie 1,5-2min

(ganske langvarige, men må ikke pese meg igjennom dem liksom..)

De er vonde ja, men overlever fint enda,..,

har også hatt et par rier med 4min i mellom..

Hm. blir så usikker....er d i gang nå da el???

Har jo født to ganger før, men nå er jeg usikker igjen..hehe

Masse lykke til alle andre her på overtid. :)

Jeg er forresten 3dager over.

Skrevet

"til Venter på nr. 3"

synes det er så rart at de ikke setter deg i gang når du er 12 dager over.. her går de ikke over 11 dager før de sette i gang... synes veldig synd på deg, for det er virkelig tungt å gå på overtid.

synes du skal mase på dem. lykke til :-)

Skrevet

hei!

jeg har rett og slett ikke klart å være innom her - blir helt gal av dette å gå på overtid!!!

enig me dominic - ang venter nr 3. Rart de venter enda lenger.

I allefall så føler jeg virkelig med dere alle sammen - jeg er helt på tuppa i dag, og kjenner i allefall en liten trøst av dere. fint med disse overtidstrådene, alle andre tråder maker jeg ikke lese nå :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...