Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Uten at jeg har fått noe brev e.l. fra dem?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 Normalt sett ikke... Men, barnevernvakten kan.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 Hvis bekymringsmeldingen er grov nok så gjør de det ja....
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 Hvor grov skal den være da? Og hva om man ikke er hjemme? Ringer de eller står de å venter?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 Nei, kun barnevernvakten i ekstreme tilfeller, da helst i følge med feks politi. Da handler det om konkrete tips og bekymringsmeldinger av alvorlig karakter der man frykter voldsbruk eller meget alvorlig omsorgsvikt.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #6 Skrevet 27. januar 2010 Ok. Så de sender ALLTID ut brev først? Og hvis de kommer, da kommer ikke bare en person?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #7 Skrevet 27. januar 2010 Er det bare jeg som ikke forstår dette? Jeg har selv barn og kjenner en drøss av av mennesker som har/har hatt barn (som selvsagt har blitt voksne) Og ikke en gang har jeg hørt/sett at barnevernet dukker opp. Man må vel gjøre noe galt for at det skal skje eller? Barnevernet dukker vel ikke bare opp på døra? Hmm synes det er så rart bare.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #8 Skrevet 27. januar 2010 Det kan være tips om at småbarn er overlatt alene i boligen, meldinger fra politi som har rykket inn et sted der det viser seg å oppholde seg småbarn ved feks husbråk. Meldinger fra naboer om mistanke om at barn er utsatt for vold kan føre til at barnevernvakta dukker opp. Men desverre så skal det alt for mye til i mange tilfeller før de dukker opp umeldt. Men det varierer nok fra sted til sted, og i forhold til hvem som er på vakt også.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #9 Skrevet 27. januar 2010 Umulig å svare sikkert på, siden det er lokale forskjeller. Hvorfor lurer du, litt pussige spørsmål i grunn. Har du selv grunn til å frykte at barnevernet kan dukke opp, så får du ta tak i problemene. Hvis du lurer pga at du har meldt eller skal melde noen så kan jeg svare at i de aller fleste tilfeller så sender de ut brev, i godt tid, kaller først inn til et møte, så avtaler de gjerne et hjemmebesøk. De kontakter skole, helsetjeneste, og eventuelt andre for å gjøre en generel undersøkelse. Det skal mye til før de bare banker umeldt på døra til folk, veldig mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå