Gå til innhold

Estimering av vekten til den lille i magen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ul på mandag, var da 32+5. Han ble da estimert til 2940 g.... Holdt på å få sjokk!!! Andre som har fått den samme beskjeden?? Skal tilbake på ny ul om 4 uker, slik at de kan estimere vekten på nytt. Håper virkelig han ikke legger på seg i samme fart som han har gjort!!

Fikk streng beskjed om at jeg ikke fikk lov til å spise noe som inneholdt sukker eller drikke brus el saft.....

Jaja.. deilig med vann og frukt også da:)

Redd for å føde en stor baby.... Men har jeg grunn til å være redd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på UL 32+4, og min ble estimert til å være omtrent 2000 g! Og han var 3% over snittet... Men det er vel sånn at slike målinger ikke er så veldig nøyaktige, får inntrykk av at veldig mange blir estimert for store/tunge.

Husk at det er endel sukker i frukt også...

Skrevet

min baby ble estimert til 1800 g når jeg var 31+2, så tror nok jeg hadde fått sjokk hadde han veid en kilo mer ja! hadde holdt meg unna godteri og usunn mat da ihvertfall, men ikke bare lett å nekte seg alt man får lyst på heller, men alt med måte.

Skrevet

2300g i uke 31+6 fikk jeg beskjed om, fikk beskjed at det var bra , lurer fært hvor stor han er nå:S ettersom jeg er 9 dager på overtid...

Skrevet

32+5 estimert til 2100 g. Da mente legen han lå an til 3800-3900 ved termin.

Skrevet

Han i magen her var 2700g i uke 33+0.. Legen sa han var ingen pingle, men thats it liksom.. Jeg synes han var fryktelig stor, men virka ikke som legen synes det.. Fikk ikke noe beskjed om å ikke spise sukker eller noenting =S

Skrevet

Jeg tror jeg hadde fått litt sjokk da ja, de legger jo på seg mye de siste ukene. Min ble estimert til 2 kg i uke 34 og fikk ikke noe beskjed om at dette var spesielt lite. Tror jeg ville holdt meg langt unna sukker, frukt og juicer.

Skrevet

Er det noe nytt at man er til vektestimering rundt uke 32? Har sett noen tråder om det der, men aldri fått svar på om det er noe nytt??

Skrevet

Når jeg var 31+6 ble lillegutt målt til ca.1400gram..han var da 11%under kurven,men som hun sa hun som utførte UL,det er bare ca.mål,for hvis en anne person hadde målt,hadde det garantert blitt en annen vekt..

Skrevet

Nei, tror ikke det er vanlig å få tilbud om det. Jeg har ialle fall ikke fått det (i Stavanger). Men jeg var på privat 3D ultralyd, og spurte da om hvordan det lå an, siden jeg har lest så mye om vekstestimering her inne :o)

Skrevet

Stor forskjell på vekten til de forskjellige ser jeg.. Jajaja.. Bare det er et friskt barn, så er det jo greit!!

Vektestimering er faktisk en rutinekontroll her (skien/porsgrunn) når man er i uke 32-33.(på ul kontroll)

Tusen takk for alle svarene... Fint at det ikke bare er jeg som er i denne situasjonen.. :)

Skrevet

Vet du hvorfor det er rutinekontroll på det i Skien/Porsgrunn?

Skrevet

Rutinekontroll i skien?? Min jordmor henviste meg kun til ul i uke 33 pga jeg selv ønsket det. Når jeg først var på ul da så spurte jeg om vektestimering. Jordmor jobber på solum helsestasjon v/herkules.

Husker ikke helt nøyaktig dagen jeg var der men tror det var ca 32+5. Vesle jenta veide da 2200gram og ble beregnet til å være 3800gram ved termin. Ganske nøyaktig på gjennomsnittet fikk jeg da vite :-)

Skrevet

Hei på deg! Nå har jeg vært til vektestimering 3 ganger. Første gang lå hun 33% over snittet, andre gang 24% og nå tredje gang i uke 32+3 lå hun bare 5 % over. Dvs hun veide ca 2012gr (gud vet hvordan de kan regne ut det)

Tydeligvis er babyen på slankeren. haha (neida, hun utvikler seg fint og følger sin egen kurve.)

Men poenget mitt er at det kommer helt an på legen/jordmoren som måler. Jeg er blitt målt av tre forskjellige, og fått 3 ulike resultater. Så jeg syns du skal ta det litt med en klype salt..

Har også hørt at det er vanlig å ta feil med +/- 500gr

Så ikke bekymre deg du, men slapp av til neste gang du skal dit.

Babyen er uansett den størrelsen han er og du vil elske han uavhengig av størrelse ;-)

Skrevet

Ja, jeg var på 3D UL i uke 28 og da ble tassen målt til å veie 1200g..

Og på sykehuset her hjemme i uke 32 var han plutselig 2500g..

Holdt på å ramle av ultralydbenken når legen sa vekta jeg:P

Skrevet

Har legene deres ul apperat side han kan måle dette?Legen min har ikke sagt noe om det til meg..

Skrevet

Det måles på ultralyd ja.

Jeg har fått det målt på sykehuset av gynlege :)

Skrevet

Spm om rutinekontroll i Skien var til 1.Bebis ;)

Skrevet

Jeg fikk beskjed av gyn.legen som jeg var på ultralyd hos i Porsgrunn at vektestimering var noe de alltif gjorde i når man kom til ul i uke 32.

Så det er ikke noe min jordmor eller lege gjør...

Men skjønner man ikke kan stole helt på hva som bli målt, når det forekommer slike forskjeller!:) Og da kan jeg ta det litt med ro......puh..

Skal tilbake på ny ul 22 feb, så da får vi se hvor stor han er da....

Uansett.. Gleder meg utrolig mye til lillegutt kommer i mars.:) Skal bli så deilig å endelig se han!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...