Gå til innhold

Hvor har dere fått nye venner i voksen alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, jeg har mistet alle vennene mine etter at jeg fikk barn (ingen av dem har barn) og er livredd jeg ikke skal få nye venner. Jeg er hjemmeværende nå, og har vært det i noen år...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlig nytt for deg, men jeg har funnet mine nye venner gjennom jobb og studier. Og jeg ville ikke vært dem foruten! Noe helt annet å bli kjent med noen som voksne, enn å henge med de fra ungdomsskolen fordi man liksom har hengt sammen i ti år.

Gikk på dib/bim-treff når jeg var i permisjon men fikk ikke helt klaff med noen der, dessverre.

Skrevet

gjennom studier, og gjennom barselgruppe.. Har også noen halvveis-venninner i nabolaget. De er ikke mine nærmeste, men jeg kan gå på en kaffe og ha det hyggelig, eller vi kan grille sammen parvis..

Det er ikke umulig i det hele tatt. Du må bare prøve å tenke ut hvem som kan tenkes å være kontaktsøkende, og det vil jo typisk være folk som er i nye situasjoner, (studier, jobb, ny mamma)

ellers tror jeg mange kan finne på å treffe venner gjennom hobbier. Det er vel kanskje menn flinkere til enn oss kvinner tror jeg, men det er vel ingen umulighet likevel?

Skrevet

Jeg har fått nye gjennom min mann, som jeg traff på en fest som to av mine venner klarte å overtale meg til å bli med på. Gjennom denne festen, som har blitt til mange fester har jeg fått mange nye venner. Ikke alle er like nære, men slike som det kan gå lang tid mellom hver gang vi møtes, men når vi møtes så føles det ut som det var i går.

Jeg flyttet da jeg ble samboer med min mann, så da forsvant endel av mine gamle venner. Hvertfalll den fysiske kontakten, vi snakkes litt på tlf og msn, men det blir ikke det samme.

Meg og min mann har også fått litt kontakt med naboer, ikke den store kontakten men såpass bra at vi tar en kaffekopp på terassen av og til. Jeg er vant med å ha god kontakt med naboer, så for meg er dette naturlig men for min mann er det helt unaturlig. Så vi har måtte jobbe litt for dette, men vi syns det er veldig hyggelig.

Skrevet

Gjennom familien og jobben. Mange av mine venner har barn, så vi har alltid opprettholdt kontakten.

Har de ikke noe tilbud om åpen barnehage eller lignende i kommunen, hvor du kan treffe andre småbarnsmødre?

Skrevet

jeg vet akkurat hvordan du har det... syntes selv permisjonen var veldig ensom, og jeg følte jeg ikke hadde noen venner.

Har selv mistet en del venner i den siste tiden pga intriger, og svik. Var en gjeng og der forsvant den ene etter den andre. Trist, men tenker nå at det er ikke meningen at jeg skal ha de i livet mitt. Det kommer bedre tider. Det gjør det med deg og!!! Det kommer bedre tider, og jeg vil og si at jeg føler med deg, sister!!! ;-)

men der du bor, er det noen steder der du bor, som har åpen barnehage?

Jeg har ikke vært med på dette, men har en venninne som går på dette jevnlig, 2 ganger uken. Det er vanligvis åpent 2-3 ganger uken, serveres lunsj og er åpent fra kl 10-14. Barna får leke sammen, synger og leker.

Er vanligvis noen som går fast der og noen som kommer av og til.

Kan være det er i en kirke, og man trenger ikke være kristen. Tror ikke alle er kristne for å treffes der. Kanskje du skulle prøve dette? :-)

Og det er mulig du treffer en eller to som du får en god tone med. Det er alt verdt det. Vinner ingenting om man prøver ;-)

Ikke det samme å gå hjemme, gå ut på tur å å handle osv. For det er ensomt, for deg og dine barn (om du har flere)

alternativt kan jo du prøve å legge ut noe her, og se om det er noen som bor i nærheter der du bor å treffe for en kopp kaffe. Eller en tur.

Heldigvis går vi inn i en lysere og varmere tid nå ;-)

kom på en ting til... er det noe du er interessert i, har du en ting du vil lære deg? Male, tegne, tegnspråk, språk, danse etc... meld deg på et kurs, ca en gang i uken.

ønsker deg masse lykke til!

en stor varm klem fra meg til deg :-) :-) :-)

Skrevet

Ja, men det har vært via andre venner, eller jobb, studier. Og et par via nett faktisk pga felles interesser.

Jeg tror du har større sjanse til å få nye venner hvis du blir med i lag, foreninger eller kommer deg ut i jobb eller på skole igjen.

Kan kansje finne noen på nett også hvis man er heldig, men da må man søke litt aktivt etter det.

Skrevet

Jepp, har fått nye venner i voksen alder. Vi er så heldig at hit vi flyttet viste det seg at de beste vennene vi noen gang skulle få, bor i nabohuset:-)

Og så har jeg fått venner for life etter å ha dristet meg på BIM/DIB-treff:-) Hvem skulle ha trodd det?

Skrevet

Jobb

Skole

Barselgruppe

Venner av venner

Tipse til deg må være å gå på DIB- treff sidene

Skrevet

Det er en større utfordring å få nye venner som hjemmeværende, tror jeg. De vennene som jeg har fått i voksen alder har vært gjennom jobb og studier.

Meld deg på kurs eller en eller annen aktivitet. Mange har fått venner for livet gjennom dansekurs, korsang etc.

Hva med gamle venner (fra da du var yngre) som du har mistet kontakten med? Kanskje er noen av dem i samme situasjon som deg?

Foreninger av ulike slag er også en mulighet.

Lykke til!

Skrevet

Gjennom jobb, og gjennom Dib!

Skrevet

Ikke nye nære venner, men noen gode bekjente. Det tar mange år før jeg regner folk som nære venner.

Skrevet

Ja, faktisk..

Ikke alle som har blitt nære venner, men også noen av dem.

Jeg/vi har truffet dem gjennom jobben til mannen min, gjennom barnehager og fritidsaktiviteter.

Skrevet

Jobb

Åpen barnehage

Vanlige barnehage

Trening eller andre fritidsinteresser som du måtte ha

Dib har vel en sånn treffsiden, kan sikkert finne mange hyggelige der:) Får håpe at de bækstæbbing fruene ikke er der;)

Skrevet

Kollegaer, studievenner, naboer og foreldrene til mine barns venner.

Men det er ikke akkurat et aktivum å være hjemmeværende over tid når du skal treffe nye potensielle venner. Man blir litt mer interessant for andre dersom man gjør andre ting enn å være hjemme og passe barn (lik det eller ei).

Skrevet

jeg "fikk" en venninne gjennom min sønn. han og en gutt i barnehagen ble bestevenner fra første dag, og er fortsatt bestiser nå 4 år etter :) Heldigvis for meg så gikk jeg og moren så godt overns at vi er kjempegode venninner nå. Det ER fortsatt mulig :) Ellers har jeg et par venner i nabolaget som også har barn. Man møter mange mennesker i samme situasjon når man har barn.

det dukker nok opp noen skal du se :) Men prøv å være litt der det skjer. ikke for pågående, men du skjønner fort når du har kjemi med noen, og da kan du forsiktig foreslå en kopp kaffi e.l

Skrevet

Gjennom jobb, trening, bhg til ungene osv:)

Skrevet

Ja det har jeg. Gjerne andre mødre som ungene leker sammen med. Jeg har også venner fra studietiden, var vel å regne som voksen den gang, uten av vi egentli var så fryktelig voksne.

Skrevet

Jeg har fått venner gjennom dib, aktiviteter jeg var på da ungene var babyer, utdannelse og ved å være sosial med foreldre til vennene til barna mine. Du skal ikke gi opp, du kan finne venner uansett hvor gammel du er!

Skrevet

Flere stykker faktisk, ikke alle som er veldig nære, men nære nok til å ha det hyggelig så jeg føler jeg har et sosialt liv utenfor heimen.

Har funnet tonen med et par ander mammaer i barnehagen så vi møtes også uten barn av og til.

Vi er en liten gjeng fra jobb som tar en pizza e.l. jevnlig.

Bestekompisen til sønnen min har en veldig koselig mamma, og siden vi begge har fått et barn til dette året er vi en del sammen.

I dag har jeg vært ute og trillet tur med tre ander mammaer som også er hjemme i permisjon.

Så det er fullt mulig, men du må jo oppsøke folk og ikke være redd for å ta insiativet til en kaffe, en tilletur, invitere de hjem for å leke osv.

Prøv deg på lesestunden på biblioteket, på baby/barnesang på musikkskolen eller menigheten, barselgruppe på helsestasjonen osv.

Lykke til!

Skrevet

Ja, det har jeg. :)

Barselgruppe

Jobb

Frivillige verv

Hobby

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...