Gå til innhold

kontroller som førstegangs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei... føler at jeg lurer på så utrolig mye... Har veldig mange forskjellige vondter som har kommet nå de siste ukene... var sist på kontroll i uke 32 hos legen, å sitter og gleder meg til neste kontroll hos jordmor i uke 37... Men er ikke det egentlig litt lenge imellom kontrollene (5 uker imellom)? har så mye spørsmål som har kommet opp nå de siste ukene... har akkurat startet den 36.uka... jeg bekymrer meg så mye, siden jeg har hatt veldig mye kynnere pluss stikkinger i skjeden og mensmurringer... å det er ingen som har sjekket om han ligger riktig vei, er festet osv... hvor ofte har dere kontroller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:O)

Første dag av uke 37 og var på kontroll idag. Sist kontroll var 4. januar, så litt mer enn 3 uker da. Jeg er 2. gangs, men tror ikke det skal ha noe å si. Tror jordmødrene gjør det litt forskjellig i forhold til hvor god tid de har?? Hvis du bekymrer deg mye ville jeg ha ringt jordmor og snakket med henne, det har hun garantert ikke noe imot! Så får du sove bedre og slappet av også:o) Men høres veldig normalt ut med kynnere og stikkinger i skjeden. Et godt tegn på at kroppen forbereder seg godt til fødsel og gjør jobben sin som den skal:O) Er glad jeg var til kontroll idag selv da. Har tegn på svangerskapsforgiftning:((( litt høyt blodtrykk, protein i urinen og mye vann i kroppen. Fikk streng beskjed om å ringe føden med en gang om jeg får hodepine i tillegg... Ble pga dette satt opp til kontroll igjen allerede førstkommende mandag og neste torsdag, så får god oppfølging da heldigvis! Som sagt, om du engster deg mye så ta heller en telefon og høre med jm:O)

Lykke til!

Skrevet

Oi ja... er jo oxo dette jeg bekymrer meg over selvsagt... blodtrykk og urin... hadde litt høyt blodtrykk sist... men når trenger man å få vite leie på baby da? hm, nei jeg får vel bare ringe ho ja... takk for svar..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...