Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 jeg skal flytte, må ha en midlertidig adr før jeg får den endelige adr, men de to adr vil være i nærheten av hverandre. Bør jeg kontakte helsestasjonen i nærheten av der jeg kommer til å bo, for å komme med i en barselgruppe?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 Like greit, det er ofte at de ikke klarer å fange opp flyttinger.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 Jeg måtte henvende meg selv til den nye helsestasjonen når vi flyttet. Ellers kom jeg nok til å gå glipp av en del kontrolle, sa de på den gamle Ville absolutt kontaktet den helsestasjonen du "til slutt" skal tilhøre
Gjest Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 Ja, like greit det. Du ber din gamle hs sende papirer til den nye hs'en hvis du allerede er registrert hos hs, hvis ikke er det bare aa ringe den nye og gi beskjed om at du eksisterer
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 Har du allerede fått barn eller venter du? Hvis du har fått barn kontakter du ny helsestasjon og melder deg der, og samtidig ber du gammel helsestasjon om å overføre journalen til nytt sted. Venter du ennå kan du kontakte helsestasjonen når du kommer hjem fra sykehuset med baby, det er det vanlige og da blir man innkalt til første passende barseltreff og gruppe:) Jeg gikk til kontroller under svangerskapet hos den helsestasjonen jeg flyttet fra, og når jeg hadde født ringte jeg og meldte fra til den nye:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå